Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Ondernemen Anders groeien
Speciale actie - boek cadeau Actie loopt t/m 30 april 2023
Anders groeien
Anders groeien
Harry Hummels

Prof. dr. Harry Hummels is hoogleraar Ethiek, Organisaties en Samenleving binnen de vakgroep Finance van de School of Business and Economics van Maastricht University. Daarnaast is hij nog verbonden aan de Utrecht University School of Economics, waar hij tussen 2016 en 2021 als eerste hoogleraar in Nederland een leerstoel bekleedde in Social Entrepreneurship.

Meer over de auteurs
Medemenselijk ondernemen gaat om verbinden, luisteren en handelen Peter Spijker 17 februari 2023 Behalve naar winst en rendement streven medemenselijke ondernemingen ook naar andere groei. Ze bieden medewerkers ruimte om verantwoordelijkheid te nemen, hebben oog voor hun behoeften en belangen en wegen die af in de besluitvorming. In ‘Anders Groeien’ laten Harry Hummels en Erik Hilgers zien hoe bedrijven invulling geven aan medemenselijk ondernemen.  Lees het volledige artikel
Harry Hummels, Erik Hilgers

Anders groeien

Een medemenselijke aanpak van duurzaam en maatschappelijk ondernemen

Ingenaaid Nederlands 2022 9789089656667
10
Voormalig top 10Totaal 39 dagen
Voormalig top 100Totaal 87 dagen
Verkooppositie 565Hoogste positie: 6
Bestel dit boek en u ontvangt Thuis ben ik niet zo leuk! t.w.v. 20,99 gratis.
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
27,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave
Speciale actie - boek cadeau Actie loopt t/m 30 april 2023

Samenvatting

Puur en alleen voor eigen gewin ondernemen is niet meer van deze tijd. Niet de economische
groei van organisaties an sich, maar de bloei, belangen en het welzijn van anderen zijn cruciaal voor bedrijven, hun stakeholders en de samenleving. Anders groeien dus. Medemenselijke ondernemingen leveren winst op aan alle kanten: ze zijn succesvol in de slag om schaars talent, hebben vaker betrokken medewerkers en tevreden klanten, en werken soepeler samen met partners. Dus in plaats van je af te vragen: ‘what’s in it for me?’ kun je je beter de vraag stellen: ‘what am I doing for others?’

Anders groeien is de praktijkgids bij uitstek voor de medemenselijke ondernemer, leidinggevende en professional. Het boek geeft je inzichten in de fundamenten van medemenselijk ondernemen en laat je als lezer kennismaken met mensen die vertellen hoe bedrijven met hun behoeften en belangen omgaan. In hun verhalen proef je wat je eigen impact kan zijn als je niet slechts je eigen bloei en welzijn nastreeft, maar ook die van anderen.

• Anders Groeien: een onderwerp dat hoog op de bedrijfsagenda staat. Ook in deze lastige arbeidsmarkt en zeker omdat het bij aanbestedingen steeds belangrijker wordt.
• Met diverse portretten van ondernemers, bestuurders en professionals die het belang van medemenselijk ondernemen duidelijk maken.
• Inclusief veel praktische handvatten om zélf met medemenselijk ondernemen aan de slag te gaan.

Specificaties

ISBN13:9789089656667
Trefwoorden:ondernemerschap, maatschappelijk betrokken ondernemen, duurzaam ondernemen, medemenselijkheid
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:248
Uitgever:Van Duuren Management
Druk:1
Verschijningsdatum:8-12-2022
Hoofdrubriek:Ondernemen
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

interview
Medemenselijk ondernemen gaat om verbinden, luisteren en handelen
Peter Spijker 17 februari 2023 Behalve naar winst en rendement streven medemenselijke ondernemingen ook naar andere groei. Ze bieden medewerkers ruimte om verantwoordelijkheid te nemen, hebben oog voor hun behoeften en belangen en wegen die af in de besluitvorming. In ‘Anders Groeien’ laten Harry Hummels en Erik Hilgers zien hoe bedrijven invulling geven aan medemenselijk ondernemen. 
Artikel lezen
boekenlijst
Longlist Managementboek van het Jaar 2023
Managementboek Redactie 31 januari 2023 In 2023 wordt voor de 21ste keer het Managementboek van het Jaar gekozen. Sinds augustus bekijkt en leest de jury de oogst van 2022. Op zoek naar de boeken met inhoud: geen sterke, maar goede verhalen. Geen fabeltjes, geen mythes. Maar een theorie die de praktijk recht doet. Goed verwoord en aantrekkelijk vormgegeven.
Artikel lezen
preview
Anders groeien - Een medemenselijke aanpak van duurzaam en maatschappelijk ondernemen
Harry Hummels 15 december 2022 ‘Anders groeien’ belooft je inzichten in de fundamenten van medemenselijk ondernemen en een kennismaking met mensen die vertellen hoe bedrijven met hun behoeften en belangen omgaan. In hun preview vertellen Harry Hummels en Erik Hilgers meer over hun boek.
Artikel lezen

Over Harry Hummels

Prof. dr. Harry Hummels is hoogleraar Ethiek, Organisaties en Samenleving binnen de vakgroep Finance van de School of Business and Economics van Maastricht University. Daarnaast is hij nog verbonden aan de Utrecht University School of Economics, waar hij tussen 2016 en 2021 als eerste hoogleraar in Nederland een leerstoel bekleedde in Social Entrepreneurship. Naast zijn academische posities vervulde Harry gedurende een kleine twintig jaar senior managementposities in de financiële sector, waaronder bij ING Bank, SNS REAAL en ACTIAM op het vlak van verantwoord ondernemen, duurzaam beleggen en impact investing. Ook was hij senior-adviseur van de executive director van UNOPS inzake impact investing en vertegenwoordiger van het Global Impact Investing Network in Europa. Harry is bestuurslid van Society Impact NL, lid van het strategisch planningscomité van Acleda Institute of Business, lid van de ESG-adviesraad van ACTIAM, lid van het investmentcomité van het Triodos Impact Strategy Funds en bestuurslid van SAION dat zich richt op 'De weg van Medemenselijk Ondernemen'. Harry schrijft en doceert over agape, verantwoord ondernemen, organisatie-ethiek, arbeidsfilosofie, verantwoord en duurzaam beleggen, impactbeleggen en maatschappelijk ondernemerschap. Tevens is hij coauteur van twee kookboeken. Harry houdt van het goede leven: een warm gezinsleven, familievakanties, lezen, koken, wandelen, goede gesprekken met vrienden en de theatervoorstellingen van ITA in de Amsterdamse Stadsschouwburg.

Andere boeken door Harry Hummels

Bekijk alle boeken

Over Erik Hilgers

Erik Hilgers is bestuurskundige en Learning & Development specialist voor Frisse Blikken. Als consultant heeft hij daarnaast verschillende verandertrajecten bij grote organisaties begeleid.

Andere boeken door Erik Hilgers

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

WEGWIJZER Hoe lees je deze praktijkgids? 10

Managementsamenvatting 16

PORTRET van Robert Metzke
"Consistentie tussen waarden en waardecreatie" 22

INLEIDING Introductie 27
1.1 Anders groeien 30
1.2 Op weg naar medemenselijkheid 32
1.3 Voor ondernemers, leidinggevenden en professionals 37
1.4 Opbouw van de gids 39
PORTRET van Volkert Engelsman
"Duurzaamheid komt uiteindelijk bij onszelf terug" 41

HOOFDSTUK 2 Medemenselijk ondernemen 48
2.1 Inleiding 49
2.2 Historische context 53
2.3 De omkering 55
2.4 Verbinden, luisteren en handelen 60
PORTRET van Chris Heutink
"Draag je inclusie uit, dan moet je ook inclusief handelen" 67
2.5 De wending naar medemenselijkheid 72
2.6 De kern van medemenselijkheid aangescherpt 74
2.7 Medemenselijkheid staat naast MVO en andere concepten 77
2.8 Onderneemt een bedrijf medemenselijk? 82
2.9 De context van welzijn en bloei 95
PORTRET van Maria van der Heijden
"We werden weggeblazen door de passie" 100
PORTRET van Marieke de Jong
"De overbrugging tussen agrarische sector en samenleving" 104

HOOFDSTUK 3 De drijfveren 108
3.1 Inleiding 109
3.2 De intrinsieke motivatie tot medemenselijkheid 1 1 1
3.3 Bedrijfseconomische drijfveren 117
3.4 Drijfveren en bedrijfsresultaten 123
3.5 Conclusie 129
PORTRET van Kitty Jong
"Waarom niet pal staan voor bedrijven die het goed doen?" 132

HOOFDSTUK 4 Voorbeeldbedrijven 138
4.1 Inleiding 139
4.2 Even voorstellen… 141
4.3 Koninklijke Auping 143
4.4 Asito 149
4.5 MAAS 160
4.6 Schijvens Corporate Fashion 169
PORTRET van Bernardo Eenkhoorn
"Gedeelde verantwoordelijkheid door medezeggenschap" 177

HOOFDSTUK 5 Medemenselijkheid in praktijk brengen 184
5.1 Inleiding 185
5.2 Een cultuur van medemenselijkheid 188
5.3 Organisatie 216
5.4 Tot slot 228
PORTRET van Harmen van Wijnen
"Medemenselijkheid gedijt in de vrije ruimte" 230

Dankwoord 238
Over de auteurs 239
Bronvermelding 241

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Innovatiekracht
    Marcel van der Ven
    Innovatiekracht
    € 34,99
  • Bloed, zweet, maar samen
    Harry Hummels
    Bloed, zweet, maar samen
    € 29,99
  • De code van creativiteit
    Marcus Du Sautoy
    De code van creativiteit
    € 25,99
  • Alle getallen tellen
    Chip Heath
    Alle getallen tellen
    € 21,99
  • Het happy 2050 scenario
    Babette Porcelijn
    Het happy 2050 scenario
    € 29,99
  • Concurreren op kennis
    Erik Elgersma
    Concurreren op kennis
    € 29,99

Dit boek staat op 1 boekenlijstje...

  • Managementboek Redactie
    Longlist Managementboek van het Jaar 2023

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan

Speciale actie - boek cadeau

Gratis bij deze bestelling
Promotietitel
Bekijk alle actietitels
Actie loopt t/m 30 april 2023
Maximaal 1 exemplaar per klant
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Anders groeien

        Anders groeien
        Harry Hummels , Erik Hilgers
        /