ondernemer, auteur van o.a. 'Opdrachten binnenhalen met de GunfactorVerhoger'
Meer over Gertien BeijeringSolliciteren met de gunfactorverhoger
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 1e druk 9789462960121Samenvatting
Veel werkzoekenden zoeken nog op de 'ouderwetse' manier naar een baan. Ze openen internet, googelen op vacatures en solliciteren op de eerste de beste baan die enigszins passend lijkt. Het probleem: ook anderen vinden deze vacatures. Een werkzoekende heeft doorgaans meer dan honderd concurrenten. En dat maakt de kans op een baan aanzienlijk kleiner.
Solliciteren anno nu vraagt om een andere aanpak: als sollicitant moet je werken aan je 'gunfactor', zodat je de baan krijgt die je zo graag wilt hebben. Met de GunfactorVerhoger onderscheid je je op de juiste manier. Je leert werken met het Gunningswiel: de acht componenten waarmee je invloed kunt uitoefenen op de hoogte van je gunfactor. Dat is van doorslaggevend belang om goed in beeld te komen bij recruiters, werkgevers, je ambassadeurs en netwerkcontacten, want die nieuwe baan moet je worden gegund.
Met dit praktische boek leer je alles over:
- Hoe je werkt aan je profilering en zichtbaarheid
- Hoe je je kennis en kunde onder de aandacht brengt
- Hoe je je onderscheidt van andere sollicitanten
- Hoe je een sterk netwerk opbouwt en onderhoudt
- Hoe je vertrouwen opbouwt en commitment krijgt om een gunning tot stand te brengen
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. De sollicitatie-ijsberg
1.1 Onder en boven water
1.2 Werving en selectie anno nu
‘Op zoek naar de juiste mensen voor de Rabobank’ - door Gerlinde Silvis
2. Gunnen
2.1 Wat is gunnen?
2.2 Het Multidisciplinaire Gunningswiel
3. De basis: de as van het Multidisciplinaire Gunningswiel
3.1 Wie ben ik?
3.2 Wie wil ik zijn?
‘Voelen, denken, doen!’ - door Remco Claassen
4. Zichtbaarheid: zien en gezien worden
4.1 Wie is je doelgroep?
4.2 Wat is je boodschap?
4.3 De wereld van LinkedIn
4.4 Facebook voor het delen van privézaken
4.5 Twitter, het snelle medium
4.6 Zien en gezien worden op internet
4.7 Face-to-face zichtbaarheid
‘Het belang van zichtbaarheid en vindbaarheid online’ - door Jacco Valkenburg
5. Contact: ook dat kun je voorbereiden
5.1 Eerste indruk: binnen 30 seconden
5.2 Hoe win je vertrouwen en commitment?
5.3 Solliciteren
‘Eerste indruk’ door Tineke Huizenga
6. Afstemming: zoek de overeenkomsten en doe er iets mee
6.1 DISC
6.2 In gesprek met een open houding
‘Birds of a feather fl ock together’ - door Heleen van Bruggen
7. Kennis: laat zien hoe goed je bent
7.1 Maak een gunfactorverhogend cv
7.2 Je verbluffende sollicitatiebrief
7.3 Sollicitatiegesprek zonder nagelbijten
7.4 Maak jezelf zichtbaar en vindbaar op LinkedIn
‘Netwerken via LinkedIn’ - door Aaltje Vincent
8. Gedrag: werk aan waardering
‘De enige constante in het leven is de verandering’ - door Peer Wensink
9. Relaties: het is net werken
‘Onvoorwaardelijk geven’ - door Peter Hemmen
10. Hoe nu verder?
10.1 Terugblik
10.2 Hoe breng je dit alles nu in de praktijk?
Dankwoord
Over Gertien Beijering
Bronnen
Bijlagen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan