Markant spreker en docent Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur.
Meer over Patrick PetersenEffectieve AI-prompts voor een marketingstrategie die werkt
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789463563628Samenvatting
Met behulp van handige AI-toepassingen kunnen we niet alleen snel creatieve content maken, maar ook strategische marketingplannen als een puzzel in elkaar zetten. Bij het ontwikkelen van een effectieve marketingstrategie spelen AI-toepassingen en prompts een cruciale rol, bijvoorbeeld bij het uitvoeren van marktanalyses en het formuleren van strategische SMART KPI’s die specifiek, meetbaar, haalbaar, relevant en tijdgebonden zijn.
Missie-DNA-prompts zorgen ervoor dat elk stuk content en elke strategie naadloos aansluit bij de kernwaarden en doelstellingen van organisaties. Door het gebruik van doordachte prompts en AI-toepassingen kunnen we relevante marketingcases onthullen en verschillende marketingkanalen effectief combineren voor maximale impact. Prompts voor zoekmachinemarketing verbeteren onze online zichtbaarheid en trekken gericht verkeer aan via zoekmachines.
Daarnaast helpen AI-prompts ons bij het ontwikkelen van juridische documenten zoals een privacydisclaimer en leveringsvoorwaarden, zodat we in overeenstemming blijven met wet- en regelgeving en het vertrouwen van onze klanten behouden. Dankzij deze geïntegreerde aanpak kunnen we met AI-ondersteunde prompts efficiënt en effectief werken aan alle aspecten van onze marketingstrategie, van analyse en creatie tot implementatie en naleving.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Patrick Petersen
Inhoudsopgave
I.1 Kunstmatige intelligentie
I.2 Wat is moderne marketing?
I.3 AI in marketing
I.4 Marketingstrategie
I.5 Ethiek
1 Prompts voor marketinganalyse
1.1 Inleiding
1.2 Marketinganalyseprompts
1.3 Schone gegevens en prompts voor marketing
1.4 Bekende marketinganalyses
1.5 Flexibele prompts en de marktbewerking
1.6 Markt verkennen op basis van data
1.7 Google Gemini nog dieper laten analyseren
1.8 Vijfkrachtenmodel van Michael Porter
1.9 SWOT, vijfkrachtenanalyse en advies door Gemini
1.10 Sites vergelijken
1.11 Extra analyseprompts
2 ID, DNA en persona
2.1 Inleiding
2.2 ID en DNA bepalen
2.3 Persona om de doelgroep te beschrijven
2.4 Hoe maak je een persona?
2.5 Extra prompts om onze persona te verrijken
3 SMART-doelen en KPI’s in de klantreis
3.1 Inleiding
3.2 KPI’s samenstellen
3.3 KPI’s en de klantreis
3.4 Klantreis ontwerpen
3.5 Meer marketingprompts om tot doelen en een klantreis te komen
4 Marketingmix: vier P’s en moodboards
4.1 Inleiding
4.2 Product in de marketingmix
4.3 Prijs in de marketingmix
4.4 Plaats als instrument uit de marketingmix
4.5 Promotie als instrument uit de marketingmix
5 (Campagne)content creëren
5.1 Inleiding
5.2 Productdemonstraties in premium verkooppunten
5.3 Meer marketingprompts voor contentcreaties op basis van onze promotiemix
6 Algemene & leveringsvoorwaarden en privacy disclaimer
6.1 Inleiding
6.2 De rol van algemene voorwaarden in de retail
6.3 Leveringsvoorwaarden
6.4 Privacy disclaimer
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan