


Michel Jansen is oprichter van Veramente Brand Consultancy (michel.jansen@veramente.nl). Hij begeleidt bedrijven bij het vertalen van hun bedrijfsstrategie in een helder merkbeleid.
Meer over Michel JansenDe vijf stappen naar een betekenisvol merk
Ontdek de kracht van archetypen
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789491560941Samenvatting
Is jouw merk een rebel, een wijze, een magiër of heeft het meer weg van een ontdekker of strijder? Dit boek legt uit wat deze en andere archetypen inhouden en hoe je je merk ermee kunt laten aansluiten op de wensen en behoeften van je doelgroep.
Een merk is betekenisvol als het extern relevant is en intern inspireert. Archetypen helpen om de drijfveren en aspiraties van jouw doelgroep en organisatie te doorgronden. Ze bieden concrete handvatten om een sterk merk te ontwikkelen. Aan de hand van een praktisch en gedetailleerd stappenplan kun je nu zelf aan de slag om een archetypisch en dus betekenisvol merk te creëren.
'Een must read voor brandmanagers die de unieke kracht van hun merk echt willen begrijpen en nog meer betekenis willen geven.' - Ingrid Nagtzaam (Manager Branding, Advertising & Media – Essent)
'De theoretische bagage, aansprekende voorbeelden en praktische aanpak in dit boek zorgen dat je meteen met jouw merk aan de slag wil gaan.' - Martin Kuipers (Directievoorzitter – Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier)
'Merken zijn in ontwikkeling en het is meer dan ooit belangrijk om ze levend te houden. Michel Jansen laat op toegankelijke en concrete wijze zien hoe je dat doet.' - Janet Katerberg (Manager Communicatie – AVEBE GROUP)
Specificaties
Expertrecensies (3)


Lees verder

Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Michel Jansen
Inhoudsopgave
Inleiding
Deel I: Ontdek de kracht van het archetypische merk
1. Branding in vogelvlucht
2. Het concept van de archetypen
3. Optimist
4. Loyalist
5. Verzorger
6. Minnaar
7. Nar
8. Rebel
9. Ontdekker
10. Schepper
11. Strijder
12. Magiër
13. Wijze
14. Heerser
15. Vragen
Deel II: De vijf stappen naar een betekenisvol merk
16. De voorbereiding
17. Het stappenplan
Verantwoording
Literatuur
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan