Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 61% korting

Zakelijk succes in nieuwe tijden

De commerciële omschakeling in B2B

Paperback Nederlands 2015 9797090015199
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
25,-
9,95
VOORDEEL - 61% korting

Samenvatting

Succes behaal je niet meer door het spel efficiënter te spelen. Het speelveld is veranderd. Organisaties verliezen grip en leveren marktaandeel in aan branchevreemde pioniers.

Voor managers is het schakelen. Hoe maak je keuzes in de ontwrichtende en onzekere tussenperiode? Robert Buisman geeft drie schakelaars en een hoofdschakelaar, knoppen waaraan de B2B-manager kan draaien om de beste commerciële strategie te bepalen.

Het boek is zowel visionair als praktisch ingestoken met handvatten waarmee je direct aan de slag kunt. Met diverse praktijkcases van onder meer Manutan, EDF Luminus en Heijmans.

Het eerste Nederlandse boek over de commerciële omschakeling in de zakelijke markt!

Voor wie?
Directeuren en (commercieel) managers van middelgrote tot grote organisaties in de B2B. En iedereen met interesse in het vak van commercie.

'Van tijd tot tijd scherp geformuleerd, soms confronterende informatie, vragen die uitdagen tot reflectie van je zakelijke activiteiten: dit boek heeft het allemaal in zich.'
Daniëlle de Jonge – verkooptrainer, spreker en auteur

'Vanuit een brede maatschappelijke beschouwing presenteert Robert Buisman concrete aanbevelingen voor zakelijk succes in nieuwe tijden. Hij moedigt aan om te schakelen in denken en doen. De passie waarmee hij zijn boodschap overbrengt werkt aanstekelijk. Het kan niet anders dan dat de lezer meteen aan de slag gaat zijn eigen business nieuwe energie te geven. Lees dit boek en doe er je voordeel mee!'
Drs. Wil Wurtz - CRM partner CruxDigital en Ambassadeur Platform voor Klantgericht Ondernemen

‘Dit boek geeft helder weer in welke transitiefase we ons bevinden, welke problemen dat oplevert en hoe sales zich hier succesvol doorheen kan slaan.’
Dr. Ed Peelen Partner ICSB Marketing & Strategie en voorzitter Platform voor Klantgericht Ondernemen

‘Heerlijk huiswerk voor de zichzelf respecterende salesprofessional die niet alleen morgen succesvol wil zijn maar ook de komende jaren.’
Ramon van Leeuwen Commercieel directeur TOPdesk

Specificaties

ISBN13:9797090015199
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Druk:1
ISSN:

Expertrecensies (3)

Zakelijk succes in nieuwe tijden
Connie Lohuis | 15 augustus 2016
Zakelijk succes in nieuwe tijden is de veelbelovende titel van het boek van b2b strateeg Robert Buisman. Met deze titel lijkt de auteur nogal wat te pretenderen. Reden temeer om kritisch te kijken naar de waarde van dit boek voor b2b marketing en sales.
Lees verder
Zakelijk succes in nieuwe tijden
Rob Lammers | 20 januari 2016
Sales wordt in dit boek in een breed kader besproken. Schrijver Robert Buisman legt op een duidelijke manier de relatie tussen theoretische modellen en de dagelijkse praktijk. Aan de hand van praktijkcases geeft hij de lezer herkenbare aanknopingspunten.
Lees verder
Zakelijk succes in nieuwe tijden
Sjors van Leeuwen | 28 juli 2015
Zakelijke markten in ‘business tot business’ (B2B) zijn voorgoed veranderd. Bedrijven kampen met de gevolgen van de economische crisis, toenemende concurrentie en veranderende bestedingspatronen bij klanten én inkopers. Er waait een nieuwe tijdsgeest waarin het ook, of juist vooral, draait om sociaal, duurzaam en digitaal.
Lees verder

Lezersrecensies

4.6 van de 5
14 stemmen
11
1
1
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (17)

achtergrond
Schrijf een boek en groei, zowel zakelijk als persoonlijk!
Justin van Lopik 15 juni 2017 Het schrijven van een boek is een flink karwei. Het vraagt om aandacht, doorzettingsvermogen en toewijding. Maar er zijn natuurlijk ook genoeg redenen waarom je dat karwei wilt aanpakken.
achtergrond
Creativity in B2B #4 (slot): Creatief denken: vier bruikbare technieken
Robert Buisman 31 augustus 2016 Het grote verschil tussen logisch en creatief denken: de logicus wil iets maken en zoekt daar de juiste materialen en gereedschappen bij. De creatieveling ziet materialen en gereedschappen, en denkt: ‘Wat kan ik daar allemaal nog meer mee?’
achtergrond
Vierluik - Creativity in B2B #3/4: Hoe ziet het creatieve proces er in de transitiefase uit?
Robert Buisman 24 augustus 2016 Voordat je besluit tot aanpassing van je bestaande strategie en nieuwe commerciële of businessmodellen ontwikkelt (de schakelaar omzetten van reactief naar creatief, zie vorige blog uit deze reeks), heb je een handvat nodig.
achtergrond
Vierluik Creativity in B2B #2/4: Waarom biedt creativiteit kansen?
Robert Buisman 17 augustus 2016 Door toegenomen transparantie en het grote netwerkgeheel ligt vrijwel alles binnen handbereik en is het makkelijk om zaken met elkaar te verbinden. Creativiteit is niets anders dan het herschikken en combineren van bestaande zaken. Het creatiepotentieel in de nieuwe tijd is daarom enorm.
achtergrond
Vierluik Zomerspecial 'Creativity in b2b': Waarom creativiteit?
Robert Buisman 10 augustus 2016 We stappen het innovatietijdperk binnen en in organisaties gaan we van de nadruk op beheersbaarheid naar het ontdekken van nieuwe mogelijkheden. Een exponentieel toenemende complexiteit vormt de werkelijkheid van vandaag en daarin past de traditionele managementtheorie niet meer. Wie dat inziet, gaat kansen zien en creëren
achtergrond
De kunst van het weglaten
Robert Buisman 7 juli 2016 Vorige maand nog gehoord: 'Ja maar, Robert, gisteren had ik iemand aan mijn bureau met een steekhoudend verhaal over SEO/SEA, vandaag heb ik iemand die zegt dat Affiliate Marketing het helemaal is en morgen komt er iemand die me aan de marketing automation of neuromarketing wil hebben. Allemaal een goed verhaal, maar waar moet ik uit kiezen?'
achtergrond
Uitgelegd & Uitgelicht #9 - Business Development 3.0
Robert Buisman 13 mei 2016 Niet eerder was de Business Development Manager zo belangrijk. Ook niet eerder was er zoveel verwarring over de inhoud van de functie. In dit artikel - het laatste uit de serie Uitgelegd & Uitgelicht - leg ik uit wat Business Development is, tegen het decor van de veranderende economie. Want dat is de kracht van strategische bedrijfsontwikkeling: groeistrategieën opzetten en uitvoeren die de toekomst veiligstellen.
achtergrond
Uitgelegd & Uitgelicht #8 - Creating Shared Value
Robert Buisman 9 mei 2016 Technologie is mooi, maar niet genoeg. Ook een menselijke, sociale en duurzame opstelling zorgen in de nieuwe tijd voor succes en - daaruit voortvloeiend - een goed financieel resultaat.
achtergrond
Uitgelegd & Uitgelicht #6 - Customer Empathy
Robert Buisman 13 april 2016 SNS kwam een aantal jaren geleden met de kreet: 'Banken moeten weer normaal gaan doen'. Toen een spraakmakende zin, waarvan we allemaal weten waar die vandaan kwam.
achtergrond
Uitgelegd & Uitgelicht Deel #5 - Transitie en De Nieuwe Verkoper
Robert Buisman 1 april 2016 We staan bovenop het omslagpunt naar de nieuwe tijd. Het oude - op schaarste, bezit, efficiency en aandeelhouderswaarde gebaseerde - economische systeem is aan het einde van z'n kunnen.
achtergrond
Uitgelegd & Uitgelicht - Deel #4 De deeleconomie
Robert Buisman 23 maart 2016 De term deeleconomie bestaat uit twee woorden en daar zit meteen de kern van veel discussie. Delen en economie, hoe hangen die met elkaar samen?
achtergrond
Uitgelegd & Uitgelicht - Deel #3 De Circulaire Economie
Robert Buisman 16 maart 2016 Sinds het uitbreken van de financiële crisis zijn we anders gaan denken over economie, winst en succes. Nieuwe kernwaardes (o.m. socialer, duurzamer, oprechter) verdringen oude waardes als macht, status, ego en gewin. In deze blog ga ik in op duurzaamheid en daarbinnen de circulaire economie.
achtergrond
Uitgelegd & Uitgelicht - Deel #2 Design Thinking
Robert Buisman 4 maart 2016 In mijn vorige post schreef ik over Daan Roosegaarde en de wegenbouwdivisie van Heijmans die samen een nieuw denkkader ontwikkelden waaruit innovaties en een nieuw businessmodel voortkwamen. Wat Roosegaarde van nature doet is wat wetenschappers 'Design Thinking' noemen. In dit artikel, deel 2 uit de serie Uitgelegd & Uitgelicht, dit fascinerende - en vaak verkeerd geïnterpreteerde - onderwerp.
achtergrond
Uitgelegd & Uitgelicht - Deel #1 Co-creatie en Business Model Innovation
Robert Buisman 19 februari 2016 Operational Excellence maakt het verschil niet meer. Grote uitdagingen vragen om een grote aanpak. Duurzaam succes behaal je door het speelveld te veranderen of door een geheel nieuw speelveld te creëren. In deze aflevering van Uitgelegd & Uitgelicht ga ik in op de waanzinnig fascinerende - en veelbelovende - strategie van co-creatie en de vernieuwing van businessmodellen.
column
Uitgelegd en Uitgelicht - Blogtour met Robert Buisman
Robert Buisman 19 februari 2016 In de komende weken behandelt Robert Buisman in deze blogtour de circulaire economie, deeleconomie, transitie en De Nieuwe Commercie, Business Model Innovation, Design Thinking, Customer Experience, Business Serendipity, en Creating Shared Value.
interview
Robert Buisman: ‘Oude strategieën zomaar digitaliseren schiet elk doel voorbij’
Robert Buisman 18 november 2015 Succes behaal je niet meer door het spel efficiënter te spelen. Het speelveld is daarvoor te ingrijpend veranderd. Organisaties verliezen grip en leveren marktaandeel in aan branchevreemde pioniers. Volgens Robert Buisman moet de schakelaar om, om daarmee onzekere en ontwrichtende tijden te pareren.
preview
Preview – Zakelijk succes in nieuwe tijden
Robert Buisman 8 juni 2015 Robert Buisman gaat in deze preview op zijn boek 'Zakelijk succes in nieuwe tijden' in op de tijdgeest en de invloed daarvan op B2B-commercie. Hoe bereik je succes anno 2015?

Over Robert Buisman

Robert Buisman is strateeg in B2B Marketing & Sales en Co-owner van Studio Interactive, Creatief Bureau voor Interactieve Videoconcepten. Daarnaast is hij Kwartiermaker bij de Dutch Innovation School, recensent voor Managementboek.nl en opinieblogger voor Marketingtribune.

Andere boeken door Robert Buisman

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Nieuwe tijden
-Ontwrichtende tussenfase
-Explexiteit

2. Tussenfase-stress bij de manager
-Afscheid van het vertrouwde
-Probleem #1: lange verkooptrajecten
-Probleem #2: nieuwe klanten plaatsen kleine opdrachten
-Probleem #3: klantverloop
-Probleem #4: te weinig omzet
-Probleem #5: niet voldoende kunnen investeren
-Probleem #6: klanten en prospects zijn moeilijk te bereiken
-Probleem #7: 1.001 marketingmogelijkheden

3. Zakelijk succes en de hoofdschakelaar
-Oude waardes en prestatie-indicatoren
-De hoofdschakelaar: herijking van succes
-Het nieuwe fundament voor succes
-De GVR-formule

4. Schakelaar #1: klantgerichtheid
-Wat is klantgerichtheid?
-Klantgerichtheid versus klant centraal
-Focus op bestaande klanten
-Slimme klantstrategieën - werken met klantwaarde
-Klantgerichtheid in de netwerksamenleving
-Resultaat van klantgerichtheid: betere bediening en meer met minder

5. Schakelaar #2: zakelijke creativiteit
-Wat is zakelijke creativiteit?
-Waarom is creativiteit nu zo hard nodig?
-Waarom biedt creativiteit kansen en levert het resultaat op?
-Co-creatie: waarde mét klanten
-Drie co-creatieve strategieën
-Hoe ziet het creatieve proces eruit?
-Creatief denken: vier bruikbare technieken
-Resultaat

6. Schakelaar #3: inbound marketing
-Wat is inbound marketing?
-Van verkoop- naar aankoopmanagement
-De buyer persona
-De buyer journey
-Contentmarketing
-Lead nurturing en marketing automation
-Resultaat

7. Toekomstige organisatievormen
-Onbegrensde, vloeibare organisaties
-Coöperaties
-Community's
-De nieuwe verkoper

8. Samenvatting en routekaart

Nawoord

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Zakelijk succes in nieuwe tijden