
Lees verder
DOLF KOS is eigenaar van Sales Marketing Group, Sales Marketing Coach, Potentials en Recruitment Group. Over het faillissement van zijn bedrijf Traffic Control, verscheen in 2020 het boek From Hero to Zero.
Meer over Dolf KosStop de bullshit, focus op waarde en maak elke dag impact op je werk
Wat doe je als je werk je maar weinig voldoening geeft? Wanneer je manager zich druk maakt om de verkeerde dingen en jij niet de kans krijgt om te doen waar je goed in bent. Wat doe je als je dagen gevuld zijn met ‘vakjes inkleuren’ waardoor het niet lukt om impact te maken in je werk?
Just fall forward, zegt Dolf Kos. Geïnspireerd door de prachtige speech van Denzel Washington en de kunst van het omdenken heeft hij na zijn faillissement in 2013 als interim marketingprofessional bij tientallen bedrijven gewerkt. En viel hij van de ene verbazing in de andere. Zinloze regelzucht, eindeloze vergaderingen, hokjesdenken, cover my ass-gedrag, kostenbewusteloosheid en ongekend budgetverbranden waar niemand zich druk om maakt, ‘want zo doen we het altijd.’
Door te focussen op zijn talenten, zich uit te spreken, af en toe risico’s te nemen en zich maximaal op output te focussen wist hij vaak een verschil te maken. En laat hij zien hoe jij dit ook kunt, elke dag. Volgens Dolf heb je áltijd een keuze: ga je door met wat je altijd deed? Of stop je met de bullshit en start je met impact maken? In dit boek lees je hoe.
bullshit banen impact maken fall forward freelancen werkplezier ondernemerschap zingeving persoonlijke ontwikkeling werkcultuur interimwerk bullshitbanen risico's nemen autonomie crisis waarde toevoegen verandering persoonlijk leiderschap authenticiteit online marketing focus bureaucratie perverse prikkels weerstand authentiek blijven win-winsituaties werk-privébalans inefficiëntie managerscultuur loopbaan werkdruk burn-out netwerken zelfreflectie out of the box denken outputgericht werken interim professionals bedrijfscultuur vergadercultuur resultaatgerichtheid marketing innovatie google ads veerkracht doorzettingsvermogen zinloos werk ondernemersgeest persoonlijkheidsprofielen zelfsturing recruitmentbranche werken op afstand inefficiënte processen kantoorpolitiek moed zelfkennis betekenisvol werk bedrijfsgroei zelfstandig ondernemerschap werkgeluk circle of influence cognitieve dissonantie werkethos organisatieverandering omdenken piramide van maslow eisenhower matrix burn-out preventie hr-beleid werkethiek buy and build strategie intrinsieke motivatie statusangst contractrecht