Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Denk niet aan een roze olifant

De psychologie van onzichtbaar overtuigen met framing

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 1e druk 9789461261021
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Direct te downloaden

Samenvatting

Zou het niet geweldig zijn als u de mensen om u heen voortaan moeiteloos kunt overtuigen van uw ideeën, thuis en op het werk? Het kan, door slim in te spelen op hun onbewuste vooroordelen.

Ons brein is weerloos tegen de overtuigingskracht van de woorden en beelden waarin wij zelf geloven. Door hier op in te spelen en uw ideeën slim te framen kun je net als succesvolle politici en reclamemakers andere mensen onzichtbaar overtuigen. Probeer ze niet te manipuleren, maar maak uw boodschap zo herkenbaar dat ze het direct met u eens zijn.

Luisteren uw collega's niet naar wat u zegt, blijven klanten ongeïnteresseerd en trekken uw kinderen zich niets van u aan? Dan is het tijd om u niet te richten op wat u zegt, maar op wat zij horen!

Bouwend op nieuwe neurologische en sociaal-psychologische inzichten en jarenlange ervaring in het bedrijfsleven en de politiek laat taalstrateeg Sarah Gagestein zien wat werkt. Gagestein is gespecialiseerd in framing en weet als geen ander hoe u controle kunt krijgen over uw eigen ideeën.

Specificaties

ISBN13:9789461261021
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:184
Druk:1
Verschijningsdatum:3-6-2014
ISSN:

Expertrecensies (5)

recensie
Denk niet aan een roze olifant
Sebastiaan van der Valk | 4 maart 2015
‘Denk niet aan een roze olifant’ van schrijfster Sarah Gagestein gaat in negen hoofdstukken in op een manier van beïnvloeden: framing. Het boek sluit af met een checklist om optimaal te kunnen framen. Het telt 182 bladzijden en leest makkelijk weg.
Lees verder
recensie
In Focus: Denk niet aan een rose olifant
Justin van Lopik | 21 januari 2015
Bouwend op nieuwe neurologische en sociaal-psychologische inzichten en jarenlange ervaring in het bedrijfsleven en de politiek laat taalstrateeg Sarah Gagestein in Denk niet aan een rose olifant zien wat werkt. Maar wat vinden onze klanten ervan?
Lees verder
recensie
Denk niet aan een roze olifant
Peter de Roode | 27 november 2014
‘Denk niet aan een roze olifant’ van Sarah Gagestein is een zeer prettig leesbaar boek dat een goed overzicht biedt van de wijze waarop mensen tot een zogenaamd ‘frame’ kunnen komen. Dit boek gaat over de kunst van het framen en het onbewust beïnvloeden. Een verfrissend boek als tegenwicht voor de vele blauwe, rationele veranderaanpakken.
Lees verder
recensie
Denk niet aan een roze olifant
Nico Jong | 30 oktober 2014
‘Zou het niet geweldig zijn om altijd je zin te krijgen in plaats van steeds maar weer discussies te moeten voeren?’, zo opent Sarah Gagestein haar boek over de psychologie van onzichtbaar overtuigen met framing.
Lees verder
recensie
Denk niet aan een roze olifant
Robbert Timman | 1 juli 2014
Het volgende herkent u vast wel: u heeft een goed verhaal met naar uw mening de juiste argumenten, en toch brengt uw betoog niet het gewenste resultaat. ‘Denk niet aan een roze olifant’ van Sarah Gagestein geeft handvatten op het gebied van ‘framing’. Hoe je verhaal zo te vertellen dat anderen het niet met je oneens kunnen zijn.
Lees verder

Lezersrecensies

4.6 van de 5
22 stemmen
17
4
0
0
1

Interviews en artikelen (2)

nieuws
Het frame van Trump: lomp maar veilig
Ger Post 25 januari 2016 Sarah Gagestein schreef het populaire boek Denk niet aan een roze olifant (‘De psychologie van onzichtbaar overtuigen met framing’). Met verbazing ziet ze hoe Donald Trump de andere republikeinse kandidaten weet te vangen in een uiterst effectief frame.
interview
Sarah Gagestein: ‘Frames winnen het altijd van de feiten’
Ger Post 3 november 2014 Taalstrateeg Sarah Gagestein helpt bedrijven en organisaties bij het ontwikkelen van een frame dat een boodschap ondersteunt. Onlangs schreef ze het boek Denk niet aan een roze olifant (‘De psychologie van onzichtbaar overtuigen met framing’). ‘De belangrijkste les bij framing is: stop met ontkennen.’

Over Sarah Gagestein

Sarah Gagestein is gespecialiseerd in framing en weet als geen ander hoe je controle kunt krijgen over je eigen ideeën. Als taalstrateeg en framingspecialist helpt ze organisaties aan de juiste woorden. Haar bureau Taalstrategie analyseert, beoordeelt en bedenkt frames voor organisaties met idealen. Met een achtergrond in Retorica, Communicatie- en Informatiewetenschappen en Japans is Gagestein zeer geïnteresseerd in de manier waarop taal maximaal kan overtuigen. Welke woorden werken? Framing slaat een brug tussen taal en ideeën. Welk taalkader heeft het grootste effect op mensen? Hoe zorgt u dat mensen u begrijpen, het met u eens zijn en in staat zijn uw boodschap te herhalen? Gagestein is de auteur van Denk niet aan een roze olifant, Harder praten helpt niet en Meesterframer.

Andere boeken door Sarah Gagestein

Inhoudsopgave

Voorwoord

Deel I: De kracht van framing
1. Iedereen wil zijn zin!
Wij van wc-eend
Er dreigt een nieuwe watersnoodramp!
Jij bent zo’n fijne partner
Wat laat je zien (en wat niet)?
Onzichtbaar overtuigen

2. Waarom is framing zo effectief?
Spelregel 1: we denken dat we rationeel afwegen
Spelregel 2: we onderschatten de rol van onze emoties
Spelregel 3: we denken snel en langzaam, maar meestal snel
Spelregel 4: door snel denken missen we van alles
Laat je niet framen

3. De snelwegen in onze hersenen
Snelwegen door ons brein
De verborgen racist
Maf brein

Deel II: Word zelf meesterframer
4. Een goed verhaal voor je frame
Sneeuwwitje en haar boze stiefmoeder
Sneeuwwitje eet giftige appel
Verloren in een groot en donker bos
Wie goed doet, goed ontmoet
Die appel is helemaal niet gezond!
Bouwen aan een verhaal met sprookjesallure
Hoe bouw je een frame?

5. Welke woorden gebruik je?
Scoren met metaforen
Ongewenste bijwerkingen
Wie ontkent, erkent
Dichtbij of ver weg
Vergeet niet tegen wie je het hebt
De juiste woorden
De vraag als antwoord
Een beetje oneliner schrijft zichzelf

6. Welke beelden gebruik je?
Jezelf letterlijk framen
De juiste invalshoek
Je kunt niet pokeren zonder pokerface

7. Hoe kom je op de ander over?
Kleuren maken de man
Er zit een luchtje aan
Lichaamstaal: je beste beentje voorzetten
Uit betrouwbare bron

8. Hoe ga je om met tegenstanders?
Laat de stekker erin zitten
De weg kwijt? Sla een brug en maak een u-turn
Wees geen hyperbutler
Reframe de discussie
Ga voor het geuzenframe
Kies de strategie die bij jou past

9. De vijf vuistregels voor succesvol overtuigen
Regel 1: eerst waarden, dan woorden & beelden
Regel 2: wees duidelijk en kies voor eenvoud
Regel 3: een zwarte lijst leert je foute woorden snel af
Regel 4: wees consistent en houd vol
Regel 5: heb lol in het spel van framen

Checklist framing
Dankwoord
Bronnen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Denk niet aan een roze olifant