OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
15 resultaten
recensie
Strategisch management
15 oktober 2012
Rob Beltman
3-4 minuten leestijd
Het is zonneklaar dat bedrijven worstelen met het geven van een goed plek aan de klant. Aan de ene kant is deze steeds mondiger en kritischer, en aan de andere kant is hij steeds ‘socialer’ en geneigd tot participeren en cocreëren. Succesvol innoveren is ook geen sinecure, zo blijkt uit de lage succesratio’s die stelselmatig gerapporteerd worden. Sjors van Leeuwen combineert deze beide gegevens tot een managementboek dat u helpt klantgestuurd te innoveren: Klant in de driver’s seat.
recensie
Marketing
30 juli 2009
Rob Beltman
Het meest recente boek van Kotler, dat hij schreef samen met John Caslione, is werkelijk vers van de pers en vol op de actualiteit. 'Chaotics' is één van de eerste boeken waarin het Madoff- schandaal bijvoorbeeld al voorkomt en het bevat veel nieuwsfeiten aangaande de wereldwijde reddingsplannen voor banken en de automobielindustrie. Het geeft daarmee aan hoe belangrijk het in turbulente tijden is om dicht op de ontwikkelingen te zitten en deze snel te vertalen naar iets concreets. Want daar gaat het boek over: management in tijden waarin veranderingen niet geleidelijk gaan en jaren in beslag nemen, maar waarin het nieuws van vandaag direct invloed heeft op uw strategie voor morgen.
recensie
Marketing
30 juli 2009
Rob Beltman
4-5 minuten leestijd
Het meest recente boek van Kotler, dat hij schreef samen met John Caslione, is werkelijk vers van de pers en vol op de actualiteit. 'Chaotics' is één van de eerste boeken waarin het Madoff- schandaal bijvoorbeeld al voorkomt en het bevat veel nieuwsfeiten aangaande de wereldwijde reddingsplannen voor banken en de automobielindustrie.
recensie
Marketing
16 april 2008
Rob Beltman
3-5 minuten leestijd
Rebranding komt steeds vaker voor, maar specifieke literatuur over het onderwerp is schaars. Te schaars volgens Paul Stamsnijder, consultant bij communicatie adviesbureau Pleon. Met de slimme titel 'Het merk is dood, leve het merk' geeft hij aan dat dit boek gaat over de begrafenis van uw oude merk en het doorgaan met een nieuw merk.
recensie
Organisatiekunde
27 juni 2007
Rob Beltman
4-5 minuten leestijd
Een bepaald gevoel van rust straalt al meteen af van de kaft van het boek 'Meesterlijk organiseren'. Het ademt klasse en degelijkheid en dat is precies wat je mag verwachten van een tijdloos boek dat de visie van de grootste organisatiedenkers bundelt. Dat het onderwerp toch niet zo tijdloos is, blijkt uit het feit dat dit alweer de zesde, geheel herziene druk is.
recensie
Organisatiekunde
27 juni 2007
Rob Beltman
4-5 minuten leestijd
Een bepaald gevoel van rust straalt al meteen af van de kaft van het boek 'Meesterlijk organiseren'. Het ademt klasse en degelijkheid en dat is precies wat je mag verwachten van een tijdloos boek dat de visie van de grootste organisatiedenkers bundelt. Dat het onderwerp toch niet zo tijdloos is, blijkt uit het feit dat dit alweer de zesde, geheel herziene druk is.
recensie
Marketing
30 mei 2007
Rob Beltman
4-6 minuten leestijd
Goede service leveren aan klanten is moeilijk. Als die klanten ook nog eens zelf steeds moeilijker worden, omdat ze veeleisender zijn, individualistischer en ongeduldiger, dan is het niet verwonderlijk dat de kloof tussen verwachte en geleverde service steeds verder toeneemt. Robert Kroon neemt in zijn boek 'Wij pikken het niet langer' slechte service onder de loep. Hij beoogt een boek te schrijven voor ondernemers en managers die de service van hun bedrijf willen verbeteren.
recensie
Algemeen management
19 april 2007
Rob Beltman
De short break die ik voorzien had om eens lekker te gaan zitten en een paar goede boeken te lezen werd bij de eerste poging meteen verstoord. Oorzaak: 'Re-imagine!' van Tom Peters. Het is geen nieuw boek, want verschenen in 2003, maar stond hoog op het lijstje 'moet ik nog eens echt lezen'. …Maar 'Re-imagine!' is niet te lezen en dat is misschien het grootste compliment dat je dit boek kan maken.
recensie
Marketing
21 februari 2006
Rob Beltman
Egbert Jan van Bel beschrijft in zijn boek waarom Event Driven Marketing feitelijk 'the ultimate marketing machine' is. Het verbaast de auteur, die senior adviseur en directielid is van Pleon, dat er niet veel meer literatuurbronnen zijn over Event Driven Marketing. Niet alleen hebben we hier dus te maken met de beste uitvinding sinds het gesneden brood, het is ook nog eens een van de best bewaarde geheimen in de managementliteratuur. Onbegrijpelijk, zo vindt van Bel, die en passant alle definities en modellen die hij nergens anders eerder heeft gezien voorziet van een expliciet copyright teken.
recensie
Marketing
5 augustus 2004
Rob Beltman
3-4 minuten leestijd
Welke manager is er niet op uit te ontdekken wat het recept voor ondernemingssucces is? De ondertitel van dit boek doet vermoeden dat Andy Mosmans het u zal schenken. Als u dat denkt, komt u met dit boek bedrogen uit. Andy heeft met zijn odyssee langs 's lands meest bewonderde organisaties vooral een bijzonder vermakelijk en leerzaam boek geproduceerd, dat de aandachtige lezer inzicht geeft in enkele bouwstenen van hún succes.
recensie
Marketing
7 juni 2004
Rob Beltman
3-4 minuten leestijd
In de nadagen van de echte hype rond Customer Relationship Management (CRM) kijken Jan Willem Rietdijk en Wichard Steenbakkers (beiden werkzaam bij Ordina) in dit boek uit de reeks 'ICT bibliotheek' naar de Kritische Succes Factoren voor het implementeren van CRM.
recensie
Strategisch management
8 juli 2003
Rob Beltman
4-5 minuten leestijd
Dit boek stelt zichzelf tot doel een leidraad te geven voor 'het succesvol invoeren van een klantgerichte bedrijfsstrategie', getuige de ondertitel. De auteur wil vanuit de praktijk over de praktijk schrijven, hetgeen bij menig managementboek als excuus wordt gebruikt om de theorie links te laten liggen. Zo niet Sjors van Leeuwen, die in een goede en krachtige introductie CRM op een begrijpelijke manier en puttend vanuit verschillende goede literatuurbronnen neerzet.
recensie
Marketing
4 april 2003
Rob Beltman
In een tijd dat velen de aandacht al weer van CRM afkeren en zelfs Tom Siebel het kindje doodgeboren heeft verklaard, komt Ordina Finance consultant Nico Beenker met zijn 'Handboek CRM'. De vraag is natuurlijk of dit werk de zo frequent falende implementatie van CRM kan ondersteunen en daarmee wellicht de redding kan betekenen van 'everyone's favorite three-letter word'.
recensie
recensie
internet en social media
17 mei 2001
Rob Beltman
4-5 minuten leestijd
Met 'E-strategie' heeft Cor Molenaar eindelijk de opvolger geschreven van het zo bekritiseerde boek 'New Marketing' (1997), dat tevens zijn proefschrift was. Het grote aantal congressen en seminars waar Molenaar als spreker of voorzitter is te bewonderen, bevestigt zijn status als autoriteit op het gebied van Marketing en ICT.