"We zijn vanavond getuige geweest van nieuw marketingvakmanschap", stelde juryvoorzitter Hans Molenaar.
"De afgelopen jaren zijn veel marketingboeken verschenen, maar slechts weinig boeken behandelen hoe je marketing binnen een organisatie integraal organiseert. En dat terwijl in een aanzienlijk aantal publicaties geklaagd wordt over de beperkte rol van marketing op directieniveau. Door de enorme transformatie die onze samenleving momenteel kenmerkt, is snel en concreet reageren op veranderingen van de markt en de klant een absolute eis voor bedrijven en instellingen om te overleven."
"Rob Beltman heeft met de ‘De marketingorganisatie van de toekomst' een belangrijk stuk gereedschap geleverd voor organisaties en marketeers die de noodzaak inzien om de marketingactiviteiten opnieuw in te richten. Het is een ‘vol' boek dat wij als jury echt als een must zien voor de moderne organisatie om marketing naar een hoger plan te tillen. Het is dan ook een terechte winnaar van de PIM Marketing Literatuur Prijs 2017."
Al eerder hadden wij en interview met Rob Beltman. U kunt dat hier lezen.
Over Justin van Lopik
Justin van Lopik is werkzaam bij Managementboek en hoofdredacteur van Managementboek Magazine, platform voor business professionals.