Lees verder
Rob Beltman is al meer dan vijftien jaar actief in het marketingvak, als adviseur, begeleider, docent en onderzoeker. Hij heeft inmiddels honderden organisaties begeleid bij marketingvraagstukken. Rob is medeoprichter van H3ROES, een coo?peratie van professionals uit diverse disciplines, die samenwerken om Nederland klantgerichter te maken.
Meer over Rob BeltmanDe marketingorganisatie van de toekomst
Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789089653468Samenvatting
Winnaar PIM Marketing Literatuurprijs 2017
De ontwikkelingen in het marketingvak lijken sneller te gaan dan het licht. Duizenden commercieel verantwoordelijken worden dagelijks uitgedaagd om nieuwe trends te vertalen naar hun eigen organisatie. Dat roept allerlei vragen op. Welke competenties moeten we in huis halen om relevant te zijn en blijven, om de klant optimaal te bedienen en betrekken, via al die kanalen en netwerken? Welke nieuwe rollen brengt dat met zich mee? En hoe organiseren we dat nou optimaal met de mensen en middelen die we hebben, zodat de organisatie als geheel markt- en klantgericht presteert?
Er bestaan enorm veel marketingboeken met mooie theorieën en modellen, met nieuwe invalshoeken over hoe je merken en klantrelaties kunt managen. Maar er zijn vrijwel geen boeken over hoe je marketing binnen de organisatie integraal organiseert. Daarom is dit boek een must voor wie wil scoren met de marketingorganisatie van morgen!
- Een brede, moderne benadering van de marketingfunctie: ver voorbij het klassieke MarCom.
- Over de rol en bijdrage van marketing in de organisatie van de toekomst.
- Boordevol interviews, cases en checklists om direct aan de slag te gaan.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (5)
Over Rob Beltman
Inhoudsopgave
Inleiding
DEEL I: Marketing in perspectief
1. De evolutie van marketing
2. De plek van marketing binnen de organisatie
SLOT DEEL I: Evolutie naar een modernere marketingorganisatie
DEEL II: Marketingactiviteiten
3. Marketingactiviteiten ingekaderd
4. Marketing intelligence, klant- en concurrentie-inzicht
5. Branding, merkenmanagement en reputatiemanagement
6. Innovatie en productontwikkeling, business development
7. Portfolio- en productmanagement, assortimentsmanagement
8. Distributiebeleid en channelmanagement, netwerk- en partnermanagement
9. Verdienmodel, prijsbeleid en revenumanagement
10. Customer relationship management en loyaltymanagement
11. Cross-channel- en campagnemanagement en klantcontactmanagement
12. Marketing resource management en contentmanagement
13. Interne marketing en communicatie
SLOT DEEL II: Alles is marketing en marketing is alles
DEEL III: De toekomst in perspectief
14. Trends die marketeers bezighouden
15. Th e future of marketing
16. Ben je klaar voor de toekomst?
SLOT DEEL III: Een nieuwe realiteit
DEEL IV: De marketingorganisaties van andere
17. Financiële dienstverlening
18. Onderwijs en onderzoek
19. Media en communicatie
SLOT DEEL IV: Zoektocht naar regie en relevantie
DEEL V: Inrichtingsprincipes en archetypen
20. Inrichtingsprincipes
21. Archetypen voor de integrale marketingorganisatie
SLOT DEEL V: Is ‘oplossing’ de oplossing?
DEEL VI: Jouw optimale marketingorganisatie
22. Weten waar je staat
23. Hoe doen we het nu?
24. Wat is de rol van marketing?
25. Ontdek je plek en functie(s)
SLOT DEEL VI: Van hier en nu naar daar en strak
Geraadpleegde literatuur
Over de auteur
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan