Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
Alle seminars & trainingen
  • Live events
  • Online training
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
Alle artikelen
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing De marketingorganisatie van de toekomst
De marketingorganisatie van de toekomst
De marketingorganisatie van de toekomst
Rob Beltman

Rob Beltman is al meer dan vijftien jaar actief in het marketingvak, als adviseur, begeleider, docent en onderzoeker. Hij heeft inmiddels honderden organisaties begeleid bij marketingvraagstukken. Rob is medeoprichter van H3ROES, een coo?peratie van professionals uit diverse disciplines, die samenwerken om Nederland klantgerichter te maken.

Meer over Rob Beltman
Rob Beltman - Van loopjongen naar copiloot Rob Beltman 26 januari 2018 Marketing in het jaar 2020. Het leek ooit zo ver weg, maar ondertussen is 2018 alweer lekker op stoom en staan we voor je het weet op de drempel van dat magische jaar. Lees het volledige artikel
Rob Beltman

De marketingorganisatie van de toekomst

Paperback Nederlands 2016 9789089653468
10 beoordelingen
Voormalig top 100Totaal 284 dagen
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
31,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Winnaar PIM Marketing Literatuurprijs 2017

De ontwikkelingen in het marketingvak lijken sneller te gaan dan het licht. Duizenden commercieel verantwoordelijken worden dagelijks uitgedaagd om nieuwe trends te vertalen naar hun eigen organisatie. Dat roept allerlei vragen op. Welke competenties moeten we in huis halen om relevant te zijn en blijven, om de klant optimaal te bedienen en betrekken, via al die kanalen en netwerken? Welke nieuwe rollen brengt dat met zich mee? En hoe organiseren we dat nou optimaal met de mensen en middelen die we hebben, zodat de organisatie als geheel markt- en klantgericht presteert?

Er bestaan enorm veel marketingboeken met mooie theorieën en modellen, met nieuwe invalshoeken over hoe je merken en klantrelaties kunt managen. Maar er zijn vrijwel geen boeken over hoe je marketing binnen de organisatie integraal organiseert. Daarom is dit boek een must voor wie wil scoren met de marketingorganisatie van morgen!

- Een brede, moderne benadering van de marketingfunctie: ver voorbij het klassieke MarCom.
- Over de rol en bijdrage van marketing in de organisatie van de toekomst.
- Boordevol interviews, cases en checklists om direct aan de slag te gaan.

Specificaties

ISBN13:9789089653468
Trefwoorden:basisbibliotheek, toekomst, marketingorganisatie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:200
Uitgever:Van Duuren Management
Druk:1
Verschijningsdatum:23-11-2016
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (3)

De marketingorganisatie van de toekomst
Rein Hof | 2 maart 2017
Eind 2016 werden er een flink aantal nieuwe boeken gepubliceerd, ook op gebied van marketing. Op zich logisch, want de maand december leent zich prima voor het weggeven van cadeautjes en een boek is een mooi geschenk. Zolang dit boek ook ergens toe doet en een bijdrage biedt.
Lees verder
De marketingorganisatie van de toekomst
Eric van Arendonk | 31 januari 2017
Het vak marketing verandert razendsnel. Nieuwe, onder andere, technische mogelijkheden bieden ons steeds meer inzicht in wat de klant werkelijk wil.
Lees verder
De marketingorganisatie van de toekomst
Sjors van Leeuwen | 13 december 2016
De wereld verandert en organisaties moeten mee veranderen. Dat geldt zeker voor het marketingvak. Een stortvloed aan ontwikkelingen dwingt marketingafdelingen en marketeers om zich opnieuw uit te vinden. In De marketingorganisatie van de toekomst lees je hoe je die omslag kunt maken.
Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
10 stemmen
8
1
0
0
1
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht
Lees ons recensiebeleid

Interviews en artikelen (5)

column
Rob Beltman - Van loopjongen naar copiloot
Rob Beltman 26 januari 2018 Marketing in het jaar 2020. Het leek ooit zo ver weg, maar ondertussen is 2018 alweer lekker op stoom en staan we voor je het weet op de drempel van dat magische jaar.
Artikel lezen
nieuws
De marketingorganisatie van de toekomst wint de PIM-prijs
Justin van Lopik 29 november 2017 Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft dinsdagavond 28 november de winnaar van de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 Rob Beltman gehuldigd. Hij won met zijn boek De marketingorganisatie van de toekomst.
Artikel lezen
nieuws
De marketingorganisatie van de toekomst
Pierre Spaninks 28 februari 2017 Marketeers zijn vooral bezig met de marketing van het bedrijf en van de producten en diensten van dat bedrijf. Aan de organisatie van de marketingfunctie en van de marketingcompetenties besteden ze veel minder aandacht.
Artikel lezen
interview
Rob Beltman: ‘Marketeer! Kom uit je ivoren toren’
Pierre Spaninks 2 januari 2017 Een boek over marketing, maar nu eens niet met mooie theorieën en modellen. De marketingorganisatie van de toekomst gaat over hoe je de marketingfunctie binnen de organisatie vormgeeft. Volgens auteur Rob Beltman kan dat beter competentiegestuurd dan, zoals dat vandaag de dag nog vaak gebeurt, vanuit functies en taken.
Artikel lezen
preview
De marketingorganisatie van de toekomst
Rob Beltman 21 november 2016 Welke competenties vraagt het van marketeers om te winnen in de marktomstandigheden van morgen en op welke manier kun je die competenties zo organiseren, dat ze het best tot hun recht komen? Dat vroeg Rob Beltman zich af in zijn boek De marketingorganisatie van de toekomst. Een preview.
Artikel lezen

Over Rob Beltman

Rob Beltman is al meer dan vijftien jaar actief in het marketingvak, als adviseur, begeleider, docent en onderzoeker. Hij heeft inmiddels honderden organisaties begeleid bij marketingvraagstukken. Rob is medeoprichter van H3ROES, een coöperatie van professionals uit diverse disciplines, die samenwerken om Nederland klantgerichter te maken.

Andere boeken door Rob Beltman

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

DEEL I: Marketing in perspectief
1. De evolutie van marketing
2. De plek van marketing binnen de organisatie
SLOT DEEL I: Evolutie naar een modernere marketingorganisatie

DEEL II: Marketingactiviteiten
3. Marketingactiviteiten ingekaderd
4. Marketing intelligence, klant- en concurrentie-inzicht
5. Branding, merkenmanagement en reputatiemanagement
6. Innovatie en productontwikkeling, business development
7. Portfolio- en productmanagement, assortimentsmanagement
8. Distributiebeleid en channelmanagement, netwerk- en partnermanagement
9. Verdienmodel, prijsbeleid en revenumanagement
10. Customer relationship management en loyaltymanagement
11. Cross-channel- en campagnemanagement en klantcontactmanagement
12. Marketing resource management en contentmanagement
13. Interne marketing en communicatie
SLOT DEEL II: Alles is marketing en marketing is alles

DEEL III: De toekomst in perspectief
14. Trends die marketeers bezighouden
15. Th e future of marketing
16. Ben je klaar voor de toekomst?
SLOT DEEL III: Een nieuwe realiteit

DEEL IV: De marketingorganisaties van andere
17. Financiële dienstverlening
18. Onderwijs en onderzoek
19. Media en communicatie
SLOT DEEL IV: Zoektocht naar regie en relevantie

DEEL V: Inrichtingsprincipes en archetypen
20. Inrichtingsprincipes
21. Archetypen voor de integrale marketingorganisatie
SLOT DEEL V: Is ‘oplossing’ de oplossing?

DEEL VI: Jouw optimale marketingorganisatie
22. Weten waar je staat
23. Hoe doen we het nu?
24. Wat is de rol van marketing?
25. Ontdek je plek en functie(s)
SLOT DEEL VI: Van hier en nu naar daar en strak

Geraadpleegde literatuur
Over de auteur
Register

Aanbevolen live events...

vrijdag 29-09-2023

Amsterdam Business Forum 2023

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Marketing 4.0
    Philip Kotler
    Marketing 4.0
    € 37,95
  • Handboek Marketing 4.0
    Paul Postma
    Handboek Marketing 4.0
    € 41,50
  • Who is accountable?
    Franck Kuppers
    Who is accountable?
    € 42,95
  • Praktijkonderzoek in marketing en communicatie
    Boudewijn Raessens
    Praktijkonderzoek in marketing en communicatie
    € 27,95
  • Marketing en accountability
    Rien Hummel
    Marketing en accountability
    € 36,50
  • Service management
    Jos Gielkens
    Service management
    € 23,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De marketingorganisatie van de toekomst

        De marketingorganisatie van de toekomst
        Rob Beltman
        /
        Recensiebeleid