Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Algemeen management Strategisch en operationeel salesmanagement
Strategisch en operationeel salesmanagement
Strategisch en operationeel salesmanagement
René van Hoften Drs. René van Hoften studeerde sociologie en economie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Meer over René van Hoften
Lees het volledige artikel
René van Hoften

Strategisch en operationeel salesmanagement

handboek voor het hoger economisch onderwijs

Paperback Nederlands 2012 9789046903230
1 beoordeling
Verkooppositie 2569
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
49,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Veel studenten van commercieel-economische opleidingen komen na hun opleiding terecht in een salesfunctie. Dit boek biedt een uitgebreide inleiding in de sales volgens de gefaseerde managementcyclus, zowel op strategisch als op uitvoerend niveau.

In deel 1, de analysefase, wordt uitgelegd hoe je kunt vaststellen welke interne sterktes en zwaktes zich op salesterrein voordoen, en welke externe kansen en bedreigingen er bestaan. In deel 2, de beslisfase, komt aan de orde hoe de gegevens van deze analyses kunnen resulteren in een salesoptie. Deel 3, de implementatiefase, behandelt wat je op korte termijn moet doen om de gekozen salesoptie te realiseren. Ten slotte wordt in deel 4, de evaluatiefase, uitgelegd hoe je kunt meten of met de gekozen optie en implementatie de verkoopdoelen zijn bereikt.

Aan de hand van de lesopdrachten en casuïstiek aan het eind van elk hoofdstuk leert de student een strategisch en operationeel verkoopplan te schrijven. Op de bijbehorende website wordt aanvullend materiaal aangeboden, zoals extra rekenvoorbeelden, casuïstiek en een inventarisatieschema waarmee de sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen in kaart worden gebracht.

Strategisch en operationeel salesmanagement is geschikt voor studenten van commercieel-economische opleidingen op hbo-niveau.

Specificaties

ISBN13:9789046903230
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Uitgever:Coutinho
Druk:1
Verschijningsdatum:28-8-2012
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

2.0 van de 5
1 stem
0
0
0
1
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over René van Hoften

Drs. René van Hoften studeerde sociologie en economie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Hij was werkzaam als marketingmanager in de non-profitsector en accountmanager in de onderwijsmarkt. Ook gaf hij het vak marketingmanagement aan de Radboud Universiteit en marketingmanagement, salesmanagement en reclamepsychologie aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen. Daarnaast is hij auteur van een tiental boeken op dit vakgebied.

Andere boeken door René van Hoften

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Deel 1A: Analysefase intern
1. Strategisch salesmanagement
2. Operationeel salesmanagement
3. Accountmanagement
4. Beurs- en eventmanagement
5. Sales accounting
6. Leidinggeven in de salesorganisatie
7. Persoonlijke verkoop
8. Direct mail als verkoopinstrument
9. Klantrelatiemanagement

Deel 1B: Analysefase extern
10. Sales forecast: methoden en technieken
11.Externe analyse: outside-in

Deel 2: Beslisfase
12. De salesoptiekeuze

Deel 3: Implementatiefase
13. Implementatiefase

Deel 4: Evaluatiefase
14. De sales balanced scorecard

Bijlage - Bouwstenen verkoopplan
Literatuur
Register

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Leidinggeven 1
    R. van Midde
    Leidinggeven 1
    € 31,00
  • Principes van bedrijfseconomie, 3e editie met MyLab NL
    Clarence van der Putte
    Principes van bedrijfseconomie, 3e editie met MyLab NL
    € 40,95
  • Mindful communiceren voor hulpverleners
    Pieternel Dijkstra
    Mindful communiceren voor hulpverleners
    € 23,70
  • Elektrotechniek 1MK Kernboek
    H. Frericks
    Elektrotechniek 1MK Kernboek
    € 55,80
  • Basisboek Beroepsethiek voor Social work
    Jan Ebskamp
    Basisboek Beroepsethiek voor Social work
    € 31,30
  • Orthopedagogisch groepswerk
    Aniet Bruininks
    Orthopedagogisch groepswerk
    € 68,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategisch en operationeel salesmanagement

        Strategisch en operationeel salesmanagement
        René van Hoften
        /