Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Algemeen management Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?
Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?
Kasper Klaarenbeek

Bestsellerauteur en veelgevraagd spreker Kasper Klaarenbeek focust zich als inspirator, trainer, business coach en spreker op het onderscheidend vermogen van bedrijven en mensen. 'MerkWaardig' noemt hij dat!

Daarnaast is hij sinds 2018 ongeneeslijk ziek, dat zette dat zijn leven volledig op z’n kop. In zijn boek Écht de Sjaak! schrijft hij heel open over (samen)leven met ongeneeslijk ziek-zijn.

Meer over Kasper Klaarenbeek
Preview - Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg? 7 mei 2015 Onderscheidend vermogen is een voorwaarde voor succes, helemaal NU! Het maken van keuzes is geen sinecure, voorspellen is nu eenmaal lastig (helemaal als het over de verre toekomst gaat). Met zijn boek Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg? helpt Kasper Klaarenbeek je op weg om ‘haakjes’ te hebben waarmee je aan de slag kunt. Het helpt nu eenmaal om eerst een paar gedachten en ingangen te hebben om aan de toekomst van je bedrijf te werken – en de toekomst is aan jou. In deze preview behandelt Klaarenbeek 5 vragen uit zijn boek, zodat jij kunt ontdekken of jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg is. Lees het volledige artikel
Kasper Klaarenbeek

Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?

Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789089652621
10
Voormalig top 10Totaal 22 dagen
Voormalig top 100Totaal 186 dagen
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Genomineerd voor de Marketing Literatuurprijs 2015.

MerkWaardige bedrijven weten precies wat hun bewezen toegevoegde waarde is. Voor hen geen zesjescultuur. Ze doen er alles aan om inspirerend en waardevol te zijn voor hun klanten. Daarbij maken ze optimaal gebruik van talent, energie en financiële middelen. Het zijn bedrijven waar klanten enthousiast van worden en graag zaken mee doen. Het zijn bovendien bedrijven die hun medewerkers weten te inspireren.

Na de succesvolle introductie van zijn eerste boek 'Ben jij wel MerkWaardig genoeg?' komt Kasper Klaarenbeek nu met het vervolg. In dit boek laat hij zien hoe je als organisatie nu en in de toekomst het verschil maakt in de relatie met je klanten. Dat doet hij op zijn welbekende manier: prikkelend, positief en praktisch.

Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg? Je leest het in dit boek!
- Het vervolg op de bestseller 'Ben jij wel MerkWaardig genoeg?'
- Een inspirerend doeboek dat je helpt om keuzes te maken, zaken uit te werken en plannen om te zetten naar acties
- Met een groot aantal voorbeelden van MerkWaardige bedrijven
- Met gratis toegang tot een handige digitale toolbox, die je helpt om je ideeën van het papier af te krijgen

'Een voorsprong is altijd relatief en tijdelijk. Dit boek geeft duidelijke en inspirerende kansen en mogelijkheden om de eigen MerkWaarde te versterken, met de MerkWaarde Matrix® als krachtig hulpmiddel.' - Wim Kannegieter, Directeur Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij (NVB)

'MerkWaardige bedrijven laten hun verhaal vertellen door klanten en medewerkers. Kasper nodigt ons uit om hen daarvoor alle ruimte te geven!' - Mirjam Groenendijk, directeur Marketing & Communicatie Flynth adviseurs en accountants.

'This book is like an energy bar full of fiber, protein, vitamins and motivation. All you need to get going to make your business fit and healthy. Wow. Can't wait to have it in my hands just to get reminded of practical things to do to get ahead. This book belongs in your every day working bag!' - Jeroen Bik, Co-Founder van Klein Epstein & Parker

'In dit tweede boek maakt Kasper Klaarenbeek de naadloze vervolgstap naar de marketing en bedrijfskundige aspecten van MerkWaardigheid. Hij schreef het voor bedrijven, maar ook overheden hebben klanten en kunnen hier nog heel veel van leren.' - Mr. A.W. (Wouter) Kolff, Burgemeester gemeente Veenendaal

'Met zijn tweede MerkWaardige boek zet Kasper mij wederom aan tot actie. In klare taal vat hij marketingtheorie samen en met heldere voorbeelden inspireert hij tot verandering.' - Nico de Jong, Storemanager IKEA Amersfoort

'Doordat de samenleving doorlopend verandert en daarmee ook de vraag van de consument, is voor ieder bedrijf, ieder merk, de noodzaak tot veranderen een permanente vereiste. Alleen door aansluiting te houden met de veranderende consument kun je succesvol blijven!' - Hans Gelauff, Zelfstandig Adviseur en Coach

'Kasper beschrijft op inspirerende wijze duidelijk en goed wat er moet gebeuren. Met zijn praktische en theoretische voorbeelden word je gedwongen (opnieuw) na te denken over JOUW bedrijf. Erg waardevol!' - Paul Roorda, DGA Residence Rhenen

'Een echt inspirerend boek over merkmanagement. Een must om te lezen, het zet je weer scherp. Direct, toegankelijk en als een collega geschreven. Erg sterk is de MerkWaarde Matrix, die helder en overzichtelijk de kern van de problematiek voorlegt.' - Drs. Rom van Oers, directeur VEDIS Retail Platform

'Een lekker merk krijgt de gunst van klanten. Hongerige klanten krijg je door samen meer verrassing en plezier te bieden voor je klanten.' - Harry Bijl, innovatie en inspiratie manager Inretail

'Op magistrale wijze beschrijft Kasper hoe je waarde(n)volle relaties opbouwt met businesspartners en klanten. Hij doet dit op de voor hem kenmerkende authentieke en bevlogen manier, met een energieniveau dat van de pagina’s afknalt.' - René Warmerdam, Commercieel directeur Speakers Academy®

'Kasper Klaarenbeek prikkelt mensen om onderscheidend en authentiek te zijn. In dit boek laat hij zien hoe ook organisaties het verschil kunnen maken. Wederom een boek dat makkelijk en snel leest, maar waar je levenslang je voordeel mee kunt doen.' - Alex Versteeg, Country Vice President Benelux, Essilor

'Als bureau zijn juist wij erop gericht de 'reasons to believe' en de werkelijke toegevoegde waarde van het aanbod van onze klanten te profileren en te communiceren. Kasper biedt met dit nieuwe boek weer een aantal nieuwe dimensies en tools om deze toegevoegde waarde duidelijk te maken, en dit ook nog eens goed te managen in je bedrijf. Wij zijn er weer blij mee!' - André van der Meer, Managing Partner bij Campagne

Specificaties

ISBN13:9789089652621
Trefwoorden:bedrijfscultuur, resultaatgericht, ondernemen, keuzes maken, onderscheidend gedrag
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:144
Uitgever:Van Duuren Management
Druk:1
Verschijningsdatum:17-4-2015
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (1)

recensie
Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?
Hanneke Tinor-Centi | 17 juni 2015
‘Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?’ is een plezierig geschreven boek dat aanzet, stimuleert en motiveert om in actie te komen. Om in te spelen op de veranderende werkelijkheid.
Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
14 stemmen
12
1
0
1
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

preview
Preview - Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?
Kasper Klaarenbeek 7 mei 2015 Onderscheidend vermogen is een voorwaarde voor succes, helemaal NU! Het maken van keuzes is geen sinecure, voorspellen is nu eenmaal lastig (helemaal als het over de verre toekomst gaat). Met zijn boek Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg? helpt Kasper Klaarenbeek je op weg om ‘haakjes’ te hebben waarmee je aan de slag kunt. Het helpt nu eenmaal om eerst een paar gedachten en ingangen te hebben om aan de toekomst van je bedrijf te werken – en de toekomst is aan jou. In deze preview behandelt Klaarenbeek 5 vragen uit zijn boek, zodat jij kunt ontdekken of jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg is.
Artikel lezen

Over Kasper Klaarenbeek

Bestsellerauteur en veelgevraagd spreker Kasper Klaarenbeek focust zich als inspirator, trainer, business coach en spreker op het onderscheidend vermogen van bedrijven en mensen. Hij noemt dat ‘MerkWaardig’ zijn en schreef er twee boeken over. Kasper is een man van de praktijk en werkte 20 jaar in grote (retail)bedrijven zoals WE en Kruidvat. Sinds 2002 werkt hij als professional outsider áán mensen en bedrijven in verandering. Zijn passie voor authenticiteit, concreet resultaat en echte ont-wikkeling maken hem een inspirerende ontwikkelingspartner. Toen hij in 2018 hoorde dat hij ongeneeslijk ziek is, zette dat zijn leven volledig op z’n kop. “Ik moest mijzelf volledig opnieuw uitvinden” zegt Kasper daarover. Leven met ongeneeslijke ziek-zijn vraagt acceptatie en (samen) levenskunst. In zijn zoektocht naar een nieuw evenwicht ontdekte hij dat er heel weinig handvatten en literatuur is voor/over mannen in deze situatie. Veel mannen hebben de neiging om uit contact te gaan en er zelf wel mee te ‘dealen’, maar dat is natuurlijk zeer onwenselijk! Daarom schreef hij een nieuw boek; ‘Echt de Sjaak!’ dat in juni 2023 is uitgekomen bij AnderZ uitgevers. Kasper schrijft en spreekt heel open over (samen)leven met ongeneeslijk ziek-zijn. Hoewel het natuurlijk een heftig thema is, weet Kasper er met praktische handvatten en een scheutje humor een positieve draai aan te geven. “Ik leef intenser en geniet meer dan ooit” aldus Kasper.

Andere boeken door Kasper Klaarenbeek

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Inleiding

1. MerkWaardige bedrijven doen het zo!
1.1 De basis van MerkWaardig succes
1.2 De fundamenten van een MerkWaardig bedrijf
1.3 Tijd voor een reality check
1.4 Sterke merken en hun belofte

2. De beleving van je MerkWaarde kun je meten
2.1 Al bestaande methoden
2.2 Kun je de MerkWaarde van jouw eigen bedrijf/merk ook meten?
2.3 Aan de slag?!

3. MerkWaardig veranderen is een vak apart
3.1 Een voorsprong is altijd relatief en tijdelijk
3.2 De weg van de meeste weerstand
3.3 Het 360° verandermodel
3.4 Randvoorwaarden voor MerkWaardige verandering
3.5 De kracht van storytelling bij veranderingen

4. Aan de slag met de MerkWaardige toekomst van je bedrijf
4.1 De consument van de toekomst
4.2 Techniek en de toekomst
4.3 De toekomst per sector
4.4 De medewerker en organisatie van de toekoms

Epiloog
Bijlage 1: Voorbeelden van MerkWaardige projecten
Bijlage 2: Formulier Ansoff Matrix
Bijlage 3: Interbrand scoreformulier
Bijlage 4: Aanzet vragenlijst MerkWaarde Matrix©

Bronnen
Over de auteur

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Co-intelligentie: 2025-editie
    Ethan Mollick
    Co-intelligentie: 2025-editie
    € 26,50
  • Digital wellbeing@work
    Rijn Vogelaar
    Digital wellbeing@work
    € 29,99
  • Superluisteren
    Franka Rolvink Couzy
    Superluisteren
    € 23,50
  • Praatkaarten Psychologische veiligheid
    Joriene Beks
    Praatkaarten Psychologische veiligheid
    € 26,50
  • Leidinggeven met Deep Democracy
    Frank Weijers
    Leidinggeven met Deep Democracy
    € 12,00
  • The Three Laws of Performance
    Steve Zaffron
    The Three Laws of Performance
    € 22,11

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?

        Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?
        Kasper Klaarenbeek
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?

        Verwijder uw beoordeling