Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Marketing Content!
Content!
Content!
Antal de Waij Antal de Waij heeft met zijn contentmarketingbedrijf Engagement Media talloze klanten geholpen met strategie en implementatie van content. Meer over Antal de Waij
PIM Marketing Literatuur Prijs 2018 voor Doet marketing ertoe? Justin van Lopik 29 november 2018 Doet marketing ertoe? van Ruud Frambach is verkozen tot het beste marketingboek van 2018. De ‘PIM Marketing Literatuur Prijs’ is dit jaar voor de 16e keer uitgereikt. Lees het volledige artikel
Antal de Waij

Content!

Zuurstof voor je klanten

Paperback Nederlands 2020 9789089653888
266 beoordelingen
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 453232 dagen in de top 100
In herdruk, verwacht op 09‑02‑2021
34,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Potentiële klanten zoeken steeds vaker digitaal naar informatie over je producten en diensten, via websites, blogs en social media. Met relevante en engaging content til je jouw bedrijf naar een hoger plan. Veel organisaties ‘doen maar wat’ als het hierop aankomt. Maar weinig bedrijven hebben een gedocumenteerde contentstrategie. Dat is met dit boek verleden tijd!

Content! zorgt dankzij het unieke Content Marketing Canvas Model voor jouw contentmarketingresultaat. Het biedt alle componenten om je eigen contentstrategie te ontwikkelen én uit te voeren. Op welke manier vergroot je de bekendheid van jouw bedrijf? Hoe vaak moet je eigenlijk bloggen? Hoe genereer je leads in een online omgeving. Content! geeft antwoord op deze en andere vragen.

Content! is onmisbare zuurstof voor iedereen die content gebruikt om klanten te werven en te behouden.

- Een unieke praktijkgerichte aanpak waarmee je direct aan de slag kunt.
- Voor iedereen die zoekt naar succesvolle content.
- Inclusief meer dan 100 voorbeelden en praktische cases.

Naast echt álle informatie over het bouwen van je contentstrategie heeft dit boek twee unieke toevoegingen: een complete Facebook Messenger-omgeving waarin je antwoord krijgt op al je vragen over content én een website met aanvullende cases en video’s, zuurstofvoorjeklanten.nl

Specificaties

ISBN13:9789089653888
Trefwoorden:basisbibliotheek, internet, contentmarketing, social media, contentmanagement, contentstrategie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:384
Uitgever:Van Duuren Management
Druk:3
Verschijningsdatum:14-12-2017
Hoofdrubriek:Marketing
Herdrukdatum:1-1-1970

Expertrecensies (2)

Content! - 'Maakt belofte waar'
Dymph Neeteson | 23 januari 2019
Hoera, het is zover! Ik heb eindelijk het boek Content! Zuurstof voor je klanten van Antal de Waij uit. Na het lezen van het boek zou je -volgens de achterflap- alle informatie moeten hebben om een contentstrategie te bouwen. Klopt dit? Ja, wat mij betreft wordt deze belofte zeker waargemaakt.Lees verder
Content! - Zuurstof voor je klanten - 'Een maatstaf en standaardwerk'
Jeanine Dijkhuis | 16 februari 2018
‘Content is de motor van moderne marketing’ aldus Antal de Waij. Daarin staat hij niet alleen. Content is meer dan ooit verworden tot een constante spilfunctie binnen marketingcommunicatie. Deze ‘Dikke Van Dale’ van de content laat zien hoe breed, complex en impactvol content is.Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
266 stemmen
216
39
0
1
9
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (4)

prijzen
PIM Marketing Literatuur Prijs 2018 voor Doet marketing ertoe?
Justin van Lopik 29 november 2018 Doet marketing ertoe? van Ruud Frambach is verkozen tot het beste marketingboek van 2018. De ‘PIM Marketing Literatuur Prijs’ is dit jaar voor de 16e keer uitgereikt.
Artikel lezen
nieuws
Shortlist PIM Marketing Literatuur Prijs 2018
Karin de Zwaan 18 oktober 2018 Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de genomineerden voor de Marketing Literatuur Prijs 2018 bekend gemaakt. Met deze prijs wil het kennisnetwerk de vernieuwing in het Nederlandse marketingvakgebied stimuleren.
Artikel lezen
interview
Antal de Waij: ‘Informatie voor iedereen is informatie voor niemand’
Hans van der Klis 27 februari 2018 Met het lijvige Content! Zuurstof voor je klanten laat Antal de Waij zien wat hij als contentmarketeer in huis heeft. Het is een geslaagde showcase, een boek met website én chatbot, die een compleet overzicht biedt van het vakgebied.
Artikel lezen
preview
Content! - Zuurstof voor je klanten
Antal de Waij 22 december 2017 Twee van de drie bedrijven die contentmarketing gebruiken als instrument, hebben deze strategie niet vastgelegd, aldus het Amerikaanse Content Marketing Instituut. In Nederland is dat niet heel anders. Marketing- en communicatiemensen die content inzetten om klanten te werven of te behouden, moeten heel veel beslissingen in korte tijd nemen. In Co2ntent! Zuurstof voor je klanten neem ik je mee door het proces om effectief content te maken voor je klanten. Ik gebruik hiervoor het Content Marketing Canvas. Een preview.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (4)

Over Antal de Waij

Antal de Waij heeft met zijn contentmarketingbedrijf Engagement Media talloze klanten geholpen met strategie en implementatie van content. Hij deelt zijn ervaringen in dit boek en weet haarfijn het kaf van het koren te scheiden. Hij doceert Contentmarketing, Sociale Media en Digitale Strategie aan diverse gerenommeerde opleidingsinstituten.

Andere boeken door Antal de Waij

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord 11
Hoe dit boek zuurstof biedt aan jouw contentstrategie en -praktijk 13
De rol van dit boek 13
De online omgeving 14
Facebook Messenger 14
De opbouw van dit boek 15

1 Waarom is Co2ntent zuurstof voor je klanten? 21
1.1 Offline contentmarketing 22
1.2 Wat is contentmarketing? 23
1.3 Waarom doen bedrijven aan contentmarketing? 26
1.4 Content is de enige constante in je marketingmix 27
1.5 Contentmarketing = marketing 31
1.6 Daarom is content zuurstof voor je klanten 33
Samenvatting 33

2 Houvast over je Co2ntentstrategie 37
2.1 De customer journey als houvast voor je strategie 38
2.2 De customer journey als product 47
2.3 Onderzoek als houvast voor je strategie 50
Samenvatting 59

3 Je doelstellingen en KPI’s bepalen 63
3.1 Awareness-doelstellingen 64
3.2 Doelstellingen bij overwegen en voorkeur 68
3.3 Actie- en verkoopdoelstellingen 69
3.4 Ervaring van klanten benutten 73
3.5 Binding realiseren met klanten 75
3.6 Ambassadeurs: je beste verkopers 76
3.7 Functionele of subdoelstellingen 77
3.8 Content-KPI’s, succes meten en rapporteren 80
3.9 Houd je KPI’s bij 92
Samenvatting 94

4 Klantinzichten centraal in je Co2ntentstrategie 97
4.1 Geef je klant een gezicht met buyer persona’s 98
4.2 Informatie verzamelen over je buyer persona 103
4.3 De customer experience van je buyer persona 110
4.4 Micromomenten, verandering in klantgedrag 119
4.5 Gevolgen voor je contentstrategie 122
Samenvatting 123

5 Je co2ntent doelgericht maken 127
5.1 Wat is je kernboodschap? 128
5.2 Verhaaltype 134
5.3 Engagement 136
5.4 Persuasion: de overtuigingswetenschap van Cialdini 146
5.5 Je content verbinden – denk een stap vooruit 156
Samenvatting 157

6 Zuurstof over je strategie 161
6.1 Adverteren 162
6.2 Search Engine Optimalisatie (SEO) 169
6.3 Storytelling 173
6.4 Influencer marketing 179
6.5 Inbound strategie 187
6.6 Utility content, een nuttig instrument 193
6.7 Productinformatie: het zit ’m in de details 196
6.8 User Generated Content (UGC) 200
6.9 Kies de juiste instrumenten voor je strategie 203
6.10 Ontwikkelingen die van invloed zijn op je strategie 208
Samenvatting 211

7 Kies je Co2ntentformat(s) 215
7.1 Formats en distributiemiddelen 216
7.2 Tekst 217
7.3 Afbeeldingen 220
7.4 Video 221
7.5 Audio/podcasting 224
7.6 Presentaties 226
7.7 Digitaal mediacentrum of perskamer 226
7.8 Wiki’s 228
7.9 User Generated Content 229
7.10 Infographics 230
7.11 E-books en whitepapers 232
7.12 Magazines 234
7.13 E-mail 235
7.14 Datavisualisatie 237
7.15 Apps 239
7.16 Webinar 241
7.17 Evenementen 243
7.18 Virtual reality 244
7.19 Augmented reality 246
7.20 Online spelletjes 247
7.21 Interactieve content 249
Samenvatting 251

8 Je o2-factor: het juiste co2ntenttype in je format 253
8.1 Relevant zijn voor je klanten 254
8.2 Creativiteit naar succesvolle content 255
8.3 Negenenveertig contenttypen ter inspiratie 256
8.4 Contenttypen en de plaats in de customer journey 288
Samenvatting 290

9 Het verspreiden van je boodschap 293
9.1 Contentdistributie met het POEM-model 294
9.2 Paid distributiemiddelen 296
9.3 Owned mediakanalen 300
9.4 Earned distributiemiddelen 304
9.5 Tools om je content te verspreiden 307
9.6 Methoden om je contentbereik te vergroten 309
9.7 Methoden om de levensduur van je content te vergroten 313
9.8 Crossmediale content 317
9.9 Nieuwe vormen van contentdistributie 318
Samenvatting 321

10 Hulpmiddelen voor co2ntentmakers 325
10.1 Je redactionele formule 326
10.2 De contentkalender 330
10.3 De organisatie van je redactie 337
10.4 De contentcreatiestrategie 339
10.5 Beschrijf de contentworkflow 345
10.6 Zelf doen of uitbesteden? 348
Samenvatting 352

11 Co2ntent en organisatiecultuur 355
11.1 Fasen in de organisatiecultuur 356
11.2 De rol van het management 358
11.3 De rol van medewerkers 360
11.4 Draagvlak creëren doe je zo 361
11.5 Ontwikkel een contentcultuur 364
11.6 Een cultuur van continue optimalisatie 367
11.7 De data-gedreven organisatie 369

Samenvatting 370
Geraadpleegde bronnen 371
over de auteur 374
TREFWOORDENREGISTER 375

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Social Media Management
    Marjolein Visser
    Social Media Management
    € 48,95
  • De power van een contentplatform
    Cor Hospes
    De power van een contentplatform
    € 25,50
  • Het wat en hoe van contentstrategie
    John Verhoeven
    Het wat en hoe van contentstrategie
    € 22,99
  • Inhaken met sociale media in 60 minuten
    Thijs Waardenburg
    Inhaken met sociale media in 60 minuten
    € 12,50
  • Horngren's Cost Accounting plus Pearson MyLab Accounting with Pearson eText, Global Edition
    Srikant Datar
    Horngren's Cost Accounting plus Pearson MyLab Accounting with Pearson eText, Global Edition
    € 98,45
  • Art of Electronics
    Paul Horowitz
    Art of Electronics
    € 88,58

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Content!

        Content!
        Antal de Waij
        /