Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Gastvrij!
Gastvrij!
NIEUW
Stijn van Boxtel

Stijn van Boxtel staat synoniem voor inspiratie in de wereld van gastvrijheid. Zijn passie voor het maken van connecties, filosofie en het vinden van de vraag achter de vraag drijven hem om altijd verder te kijken dan het voor de hand liggende.

Meer over de auteurs
Voordat u deze podcast kunt beluisteren, dient u akkoord te gaan met onze marketing cookie voorwaarden. Klik hier voor meer informatie.
Gastvrijheid kun je leren Marianne ter Mors 2 mei 2025 Vrienden sinds 4 havo – toen trapten ze vooral lol achterin de klas. Stijn ging de wereld over als restaurantmanager. Jordy runde een horecazaak, haalde een master en werd mbo-docent. Allebei zagen ze: gastvrijheid werkt óveral. Dus schreven ze ‘Gastvrij!’, een vrolijk pleidooi voor oprechte aandacht. Niet alleen in de horeca -juist daarbuiten! Lees het volledige artikel
top 100#58
Stijn van Boxtel, Jordy van Heese

Gastvrij!

Omdat klantgerichtheid alleen niet meer genoeg is

Gebonden Nederlands 2025 1e druk 9789089657756
1 stem
Top 10065 dagen in de top 100
Verkooppositie 58Hoogste positie: 28
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 besteld, volgende dag in huis
32,99
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Klantgerichtheid: de heilige graal voor veel organisaties. 'Bij ons staat de klant centraal,' zeggen ze vol trots. Tegelijkertijd tref je bij diezelfde organisaties online chatbots, een aanmeldzuil, lange wachtrijen en onpersoonlijke procedures. En heb je er wat gekocht en betaald, dan lijk je niet meer te bestaan, tot het moment dat je een feedback-survey ontvangt: 'Wij waarderen jouw feedback.' Beste lezer, is dat klantgericht?

Het is tijd om jezelf en jouw organisatie écht gastvrij te maken en klanten te behandelen als gasten. Klanten kopen iets, maar gasten geef je een ervaring. Wat geef jij jouw gasten? Een beleving waarin zij écht centraal staan. Waar ze zich meteen gezien, begrepen en welkom voelen. En waar advies niet per se hoeft te leiden tot directe verkoop. Nu geen klant, maar wel een ambassadeur voor jaren!

Iedereen heeft gasten in het leven: collega’s, patiënten, studenten, bezoekers of familie. Gastvrijheid maakt voor iedereen, altijd en overal hét verschil. Het goede nieuws? Gastvrijheid kun je leren. Het is een vaardigheid en dit boek geeft je alle tools om het direct toe te passen. Want alleen door echt gastvrij te zijn bouw je duurzame relaties voor de lange termijn.

Trefwoorden

gastvrijheid   klantgerichtheid   gastbeleving   dienstverlening   gastenreis   communicatie   verkopen   beleving   klanttevredenheid   teamontwikkeling   samenwerken   klachtenmanagement   generaties   feedback   hospitality   luisteren   organisatiecultuur   eerste indruk   verwachtingsmanagement   waardecreatie   storytelling   empathie   werkplezier   adviesgesprek   horeca   vertrouwen  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789089657756
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:208
Uitgever:Van Duuren Management
Druk:1
Verschijningsdatum:20-2-2025
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (2)

interview
Gastvrijheid kun je leren
Marianne ter Mors 2 mei 2025 Vrienden sinds 4 havo – toen trapten ze vooral lol achterin de klas. Stijn ging de wereld over als restaurantmanager. Jordy runde een horecazaak, haalde een master en werd mbo-docent. Allebei zagen ze: gastvrijheid werkt óveral. Dus schreven ze ‘Gastvrij!’, een vrolijk pleidooi voor oprechte aandacht. Niet alleen in de horeca -juist daarbuiten!
Artikel lezen
preview
Gastvrij! - Omdat klantgerichtheid alleen niet meer genoeg is
Stijn van Boxtel 14 februari 2025 Elke dag krijgen we kansen om klanten, patiënten, studenten en collega’s te verrassen en te verbinden. Maar veel organisaties zijn zo druk met processen, kaders en afspraken dat ze die kansen niet meer opmerken. Ze vinden zichzelf heel klantgericht, daar zijn die processen en afspraken immers op gericht. En met die klantgerichtheid onderscheiden ze zich ook, denken ze. Maar is dat ook zo?
Artikel lezen

Over Stijn van Boxtel

Stijn van Boxtel staat synoniem voor inspiratie in de wereld van gastvrijheid. Zijn passie voor het maken van connecties, filosofie en het vinden van de vraag achter de vraag drijven hem om altijd verder te kijken dan het voor de hand liggende. Na zijn opleiding aan de hogere hotelschool heeft Stijn over de hele wereld gewerkt. Van Zuid-Afrika tot Washington, van Hong Kong tot Londen, en van Leeuwarden tot Den haag. Overal heeft hij geleerd wat écht werkt in gastvrijheid, én wat juist niet. Deze ervaringen hebben hem een diep begrip gegeven van hoe échte gastvrijheid het verschil kan maken. Voor hem gaat gastvrijheid verder dan wat standaard is. Het draait om een volledige afstemming op de gast: emotioneel, functioneel, en sociaal. Het verschil tussen een net-niet beleving en een 9+ gastbeleving, daar waar mensen nog jaren over praten! Als spreker en trainer weet Stijn zijn deelnemers altijd te boeien. Hij deelt niet alleen zijn eigen verhalen, maar geeft ook tips en nieuwe inzichten die direct toepasbaar zijn. Hij begrijpt als geen ander hoe je een ervaring echt speciaal maakt. En dat maakt hem niet alleen een expert, maar een ware meester in zijn vak. Zijn grootste inspiratiebron? Will Guidara!

Andere boeken door Stijn van Boxtel

Bekijk alle boeken

Over Jordy van Heese

Jordy is een ondernemer pur sang: nieuwsgierig, verbindend en prikkelend. Met een bachelor en MSc in marketing is hij gefascineerd door alles wat met (online) invloed en overtuiging te maken heeft. Een vraag die hem drijft en daar ten grondslag aan ligt: ‘Waarom doen we wat we doen?’ Gastvrijheid zit in Jordy’s bloed. Jordy gelooft dat het een vaardigheid is die je kunt leren en kunt inzetten om samen doelen te bereiken. Dat maakt het niet minder mooi of nobel, maar juist praktisch benaderbaar. Als bedrijfsleider zette hij meerdere succesvolle horecazaken op en trainde hij honderden collega’s. Vandaag inspireert en motiveert hij de volgende generatie, zowel als spreker en trainer via Studio Gastvrij, als in zijn rol als Docent en Coach in het mbo-onderwijs. Zijn grootste inspiratiebron? Dr. Robert Cialdini!

Andere boeken door Jordy van Heese

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord Stijn & Jordy 6

Gastvrije basishouding - Een brief van Milo Berlijn 10
1. Klantgericht dammen of gastvrij schaken? 12
1.1 Klantgericht alleen is niet genoeg meer! 18
1.2 Zorg eerst voor jezelf, dan voor anderen 21
1.3 Hoe kijk je door de ogen van de gast? 30

2. Elke stap telt in de gastenreis 34
2.1 Wat zijn belangrijke momenten voor jouw gast? 34
2.2 Proost met de Eerste-Indruk-Cocktail 36
2.3 Deal or no deal in de gastenreis 47

3. Klachten oplossen? Jij bent aan zet! 53
3.1 Verwachtingen: belofte maakt schuld 53
3.2 Luisteren en begrijpen met LEARNT 58
3.3 Van klacht naar kracht 63
Een brief van Jeannine Sok 72

Gastvrije teamontwikkeling - een brief van Laura de la Mar 75
4. Drie pijlers van samenwerken 77
4.1 Een nieuwsgierige houding 79
4.2 Welke luisterpositie kies jij? 84
4.3 Hoe geef je feedback? 87

5. Het pad naar gastvrije generaties 96
5.1 In welk hokje pas jij? 97
5.2 Begrip voor iedere generatie 101
5.3 Aan de slag met toekomstige generaties 104

6. Hoe ontwikkel je een gastvrije cultuur? 111
6.1 Start met waarom 112
6.2 Ontwikkel jouw team DNA 115
6.3 Krijg elkaar in beweging 118
Een brief van Wouter Verkerk 126

Gastvrije verkoop - een brief van Bas 129
7. Verkoop wat niet als verkoop voelt 131
7.1 Relatie eerst, verkoop later 133
7.2 Neem onzekerheden weg en win vertrouwen 138
7.3 Overtuig in je verkoop 141

8. Van platte prijs naar persoonlijke waarde 147
8.1 Presenteer je een prijs of een perspectief? 148
8.2 Hoe verander je perspectief op waarde? 152
8.3 Vertel een verhaal dat verkoopt 158

9. Verbinding maakt beleving 162
9.1 Succesvol adviseren met de ECHT-methode 163
9.2 Elementen van een 9+ gastbeleving 175
9.3 Klein gebaar, grote impact 183
Een brief van Tanja Schilthuizen 188

Schaakmat! 190
Bonus: organiseer zelf een workshop gastvrijheid! 191
Inspiratie & bronnen 196

Aanbevolen live events...

vrijdag 26-09-2025

Amsterdam Business Forum 2025

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Kwalitatief interviewen: kunst én kunde
    Jeanine Evers
    Kwalitatief interviewen: kunst én kunde
    € 46,95
  • Immuun voor nepnieuws
    Sander van der Linden
    Immuun voor nepnieuws
    € 23,50
  • Asociale media
    Thijs Launspach
    Asociale media
    € 16,99
  • De Veranderfilosoof
    Daniël Wolfs
    De Veranderfilosoof
    € 29,50
  • Storytelling
    René Boonstra
    Storytelling
    € 41,50
  • Beter in rapporteren
    Manon Rundervoort
    Beter in rapporteren
    € 35,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Gastvrij!

        Gastvrij!
        Stijn van Boxtel , Jordy van Heese
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Gastvrij!

        Verwijder uw beoordeling