Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Strategisch management Winning With the Right KPIs
Winning With the Right KPIs
Winning With the Right KPIs
Peter Geelen Peter Geelen is de grondlegger van de integraal Performance Management® methode. Deed jarenlang Performance Management voor Philips en werkte onder andere met en voor de heren Boonstra, Hommen en Kleisterlee. Meer over Peter Geelen
Lees het volledige artikel
Peter Geelen

Winning With the Right KPIs

Paperback Engels 2020 9789462763982
2 beoordelingen
Verkooppositie 1623
Gebonden | NL € 29,50 Paperback | Engels € 25,95
Op voorraad | Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis
25,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

From strategy to execution: how performance indicators can help

A common pitfall for organisations is that they – albeit often unknowingly and with the best intentions – create barriers for a successful execution of their strategy by implementing conflicting Key Performance Indicators (or KPIs). This comes at the expense of customers and fixing the mistakes takes a lot of time, effort, and money. KPIs don’t generate the desired performance improvement and the daily delusions continue to rule the organisation. But working with KPIs can have a different result.

In Winning With the Right KPIs, iPM founder and former Performance Manager at Royal Philips Electronics, Peter Geelen shares practical insights to use KPIs effectively and describes an innovative approach that has been battle-tested and proven successfully in practice for more than 15 years. You learn how to set up KPIs that really do improve collaboration, customer value and customer service, and give you buttons you can truly press to realise the ambitions, goals, and dreams of your organisation.

"This book is a page-turner, and recognizable for organisations of all sizes. A must-read for every manager who wants to put ambition on paper but also truly wants to realise it. You will be guided step-by-step to learn how the organisation can work in teams on real improvement." - Leonard Geluk, Chairman of the Board of Directors of The Hague University of Applied Sciences

"This easy to read book is important for anyone who doesn’t want to get caught up in the daily delusions and does not want to lose sight of the customer!" - Rob Scholte, former Executive Board and Board Member at Metro, Goodyear, Nestlé, and Unilever

"We have been working with iPM since 2010 and we have realised significant improvements in results in failure costs and lead times. Customer satisfaction has also increased significantly!" - Piet van Loenhout, Managing director of Berkvens door systems

Specificaties

ISBN13:9789462763982
Trefwoorden:prestatie-indicatoren, samenwerken, prestatie, KPI (Key Performance Indicators)
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:176
Uitgever:Boom Uitgevers Amsterdam
Druk:1
Verschijningsdatum:10-6-2020
Hoofdrubriek:Strategisch management

Lezersrecensies

5.0 van de 5
2 stemmen
2
0
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Peter Geelen

Peter Geelen is de grondlegger van de integraal Performance Management® methode. Deed jarenlang Performance Management voor Philips en werkte onder andere met en voor de heren Boonstra, Hommen en Kleisterlee. Wilde koste wat kost het eilanddenken bij organisaties doorbreken. Bedacht iPM en perfectioneerde dit in de laatste 12 jaar tot een succesvolle methode en onderneming iPM Partners. Is auteur van meerdere boeken en vele publicaties over Performance Management. Gastdocent op de universiteit van Maastricht. Een veelgevraagd spreker en sparring partner voor bedrijfstop en managementteams. Het gaat hem nog altijd om de resultaten van klanten.

Andere boeken door Peter Geelen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

INTRODUCTION 9

1 DON’T MAKE A FALSE START WITH YOUR KPI PROGRAMME 15
2 DAILY DELUSION RULES YOUR ORGANISATION 21
3 LESS IS MORE 27
4 A KPI LIST IS USELESS 33
5 THINK IN CUSTOMER CHAINS AND PREVENT ‘ISLAND THINKING’ 39
6 IS PLANNING & CONTROL BECOMING OBSOLETE? 45
7 KING-SIZE PERFORMANCE INFARCT 51
8 THE MANAGING DIRECTOR INTERVENES 57

# AVOID THE 5 PITFALLS OF THE TRADITIONAL KPI STRUCTURE 63

9 GETTING STARTED WITH DREAM AND GOAL (THE ‘WHY’ AND ‘WHAT’) 75
10 GETTING STARTED WITH CUSTOMER CHAINS (THE ‘HOW’) 85
11 CUSTOMER VALUES AND INTERNAL VALUES 93
12 LINK PROCESS KPIs TO RESULT KPIs 99
13 COMPREHEND YOUR PROCESS BEFORE DEFINING THE OTHER PROCESS KPIs 107
14 SEE THE FOREST AGAIN THROUGH KPI TREES 115
15 KPI BUTTONS YOU CAN TRULY PRESS 123
16 THE RIGHT CHART INSPIRES THE RIGHT BEHAVIOUR 131
17 PUSH VERSUS PULL 137
18 WHO MANAGES WHAT? 141
19 THE PERFORMANCE REVIEW CAN START 149
20 DAILY DELUSION NO LONGER RULES YOUR ORGANISATION? 157

APPENDIX: eHOMES ORGANISATION CHART 165
ABOUT THE AUTHOR 169

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • KPI's die wél werken
    Peter Geelen
    KPI's die wél werken
    € 29,50
  • Business Model Shifts
    Patrick van der Pijl
    Business Model Shifts
    € 39,90
  • Business model generatie (Nederlandstalig)
    Alexander Osterwalder
    Business model generatie (Nederlandstalig)
    € 49,95
  • Corporate Rebels
    Joost Minnaar
    Corporate Rebels
    € 20,00
  • De Business Compositie
    Floris Hurts
    De Business Compositie
    € 20,50
  • Creating Lasting Value
    Jeroen Geelhoed
    Creating Lasting Value
    € 34,27

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Winning With the Right KPIs

        Winning With the Right KPIs
        Peter Geelen
        /