Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Experttips voor ondernemers die een boek willen schrijven

Maak het verschil met de BESTSELLER-methode voor het verhogen van je expertstatus

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2016 9789492383488
Direct te downloaden

Samenvatting

Veel ondernemers schrijven een boek om zichzelf als expert te positioneren. Maar een boek schrijven dat past in je businessmodel, dat is andere koek. En daar gaat dit boek over.

Als ondernemer wil je namelijk een boek schrijven waarmee je het verschil maakt voor de lezer. Alleen dan maak je met je boek ook het verschil voor je bedrijf én voor jezelf.

Aan de hand van de BESTSELLER-methode leer je in dit boek de tien stappen om je boek in je businessmodel op te nemen. En verder krijg je vijftig praktische tips waarmee je meteen aan de slag kunt, zelfs al voordat je begint met schrijven.

Dus in dit boek geen eindeloze theorieën of lange teksten over hoe je een boek moet schrijven, maar korte praktische tips die je direct kunt toepassen. Want als ondernemer heb je het druk genoeg, maar wil je wel het verschil maken!

Daisy Goddijn is uitgeefster en grafisch vormgeefster. Ze helpt ondernemers met het uitgeven van hun boek in eigen beheer waarmee zij zichzelf als expert in de markt zetten en meer klanten krijgen.

"Als expert ben je verplicht jouw kennis te delen en een boek is hiervoor de ultieme vorm. Het is de mooiste manier om je expertise te laten zien. Bovendien verspreid je met een boek je kennis onder een groot publiek. Ik zeg doen!" - Hedwyg van Groenendaal, trainer en bestsellerauteur van 18 boeken, De Gelukkige Kennisdeler

Specificaties

ISBN13:9789492383488
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:148
Druk:1
Verschijningsdatum:22-9-2016
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (1)

Experttips voor ondernemers die een boek willen schrijven
Fred Rutgers | 11 november 2016
Dit is alweer het tweede boek uit de serie Experttips waar ik een recensie over mag schrijven. Als auteur van inmiddels vijf boeken was ik direct nieuwsgierig. Ik leef volgens het principe dat je nooit te oud bent om wat nieuws te leren en ik kan je vertellen, dit boek heeft ook mij weer een paar mooie nieuwe inzichten opgeleverd.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
9 stemmen
9
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Daisy Goddijn

Daisy Goddijn heeft Expertboek opgericht met als doel het uitgeven in eigen beheer gemakkelijker en winstgevender te maken. Daarbij gaat haar service en betrokkenheid veel verder dan alleen het maken van een boek. Ze is bedrijfskundige en grafisch vormgeefster, een ideale combinatie voor het begeleiden van ondernemers bij het creëren van een bestseller.

Andere boeken door Daisy Goddijn

Inhoudsopgave

Voorwoord

Inleiding

De BESTSELLER-methode

Bepalen van het doel
Tip 1. Denk na over de toekomst van je bedrijf
Tip 2. Omschrijf je MIK, je Meest Ideale Klant
Tip 3. Bepaal het langetermijndoel
Tip 4. Omschrijf je eigenbelang
Tip 5. Stel het financieel belang vast

Enthousiasmeren van je doelgroep
Tip 6. Deel je plannen
Tip 7. Voer marktonderzoek uit
Tip 8. Vraag om input
Tip 9. Betrek je doelgroep bij het proces
Tip 10. Gebruik de kracht van social media

Slimme diensten ontwikkelen
Tip 11. Bepaal wat jouw bestseller is
Tip 12. Bepaal het onderwerp van je boek
Tip 13. Maak je diensten schaalbaar
Tip 14. Ontwikkel diensten om je boek heen
Tip 15. Creëer een funnel

Tijdsplanning maken
Tip 16. Creëer de randvoorwaarden
Tip 17. Schakel de juiste experts in
Tip 18. Recycle content
Tip 19. Bepaal je lanceerdatum
Tip 20. Doe een commitment

Structuur van je boek bepalen
Tip 21. Onderzoek wat de meestgestelde vragen zijn
Tip 22. Omschrijf de pijnpunten van jouw MIK
Tip 23. Bepaal de oplossingen voor jouw MIK
Tip 24. Bedenk een methode of stappenplan
Tip 25. Maak de blueprint voor jouw boek


Effectief je boek schrijven
Tip 26. Schakel je doelgroep in
Tip 27. Laat je begeleiden door een coach
Tip 28. Zoek een buddy
Tip 29. Neem interviews op in je boek
Tip 30. Maak gebruik van meelezers

Lekker snel maar goed schrijven
Tip 31. Schrijf eerst de flaptekst
Tip 32. Pas je aan je doelgroep aan en vermijd vakjargon
Tip 33. Schrijf actieve teksten
Tip 34. Neem praktische voorbeelden op
Tip 35. Zorg voor afwisseling


Laat jezelf zien door middel van boekpromotie
Tip 36. Gebruik de kracht van social media
Tip 37. Ga bloggen over je boek 110
Tip 38. Zoek aandacht in de traditionele media
Tip 39. Laat ook fysieke promotiemiddelen maken
Tip 40. Verkoop je boek in de voorverkoop

Efficiënt je mailinglijst opbouwen
Tip 41. Neem een gratis weggever op in je boek
Tip 42. Geef een deel van je boek gratis weg
Tip 43. Geef webinars over je boek
Tip 44. Organiseer gratis workshops of kennismakingsessies
Tip 45. Bied een gratis online training of challenge aan

Reusachtig groot bereik door samenwerking
Tip 46. Zoek de juiste partners voor je boek
Tip 47. Werk samen met andere auteurs
Tip 48. Zoek de juiste platformen
Tip 49. Ga spreken op bijeenkomsten van anderen
Tip 50. Laat je boek weggeven door anderen

Nawoord

Over de auteur

Hoe nu verder?

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Experttips voor ondernemers die een boek willen schrijven