Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Verandermanagement Het dodo-effect - Over gedragsverandering in organisaties
Het dodo-effect - Over gedragsverandering in organisaties
Het dodo-effect - Over gedragsverandering in organisaties
Gyuri Vergouw Gyuri Vergouw is econoom, organisatieadviseur en toezichthouder. Hij is actief als managementconsultant en is een veelgevraagd spreker over managementvraagstukken in binnen- en buitenland. Meer over Gyuri Vergouw
Gyuri Vergouw: ‘Managementconcepten bieden hoop, inspiratie, maar zelden oplossingen’ Hans van der Klis 22 august 2016 De laatste tien jaar is Gyuri Vergouw steeds meer tot de overtuiging gekomen dat problemen binnen organisaties voornamelijk zijn terug te voeren op menselijk gedrag. In Het Dodo-effect, heeft hij de beste stukken die hij daarover schreef gebundeld. Lees het volledige artikel
Gyuri Vergouw

Het dodo-effect - Over gedragsverandering in organisaties

Paperback Nederlands 2015 9789024403851
12 beoordelingen
Verkooppositie 12114163 dagen in de top 100
Paperback | NL € 23,50 E-book | NL € 16,25
Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, volgende dag in huis
23,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Mensen zijn vreemde wezens, maar we lijken onszelf in gekte en irrationaliteit te overtreffen als we samenkomen in organisaties.

Terwijl wereldwijd wordt gezocht naar oprecht leiderschap, zien we in de media regelmatig dat leiders en managers er vooral op zijn gericht de eigen positie te versterken. Dat leidt tot zowel bewust als onbewust afwijkend gedrag dat ons blijft verbazen. Soms met positieve, maar vaker met grote negatieve gevolgen voor organisaties en de medewerkers.

Dit boek biedt een bonte verzameling van menselijk gedrag in al zijn facetten, van klokkenluiders tot het dodo-effect en van injaloetitis tot de trivialiteitswet van Parkinson. Vaak herkenbaar, soms pijnlijk, af en toe hilarisch, maar gelukkig ook met oplossingen vanuit de dagelijkse praktijk. Dit maakt gedragsverandering binnen organisaties, gericht op leiders en medewerkers met oprechte intenties, grijpbaar en concreet.

'Het dodo-effect' is een eyeopener voor managers, consultants en iedereen die zich regelmatig binnen organisaties beweegt.

Specificaties

ISBN13:9789024403851
Trefwoorden:veranderen, gedragsmanagement, gedragskunde
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:184
Uitgever:Boom Uitgevers Amsterdam
Druk:1
Verschijningsdatum:14-9-2016
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (5)

Het dodo-effect - Over gedragsverandering in organisaties
Sjors van Leeuwen | 19 oktober 2016
Mensen zijn vreemde wezens. Dat zien we iedere dag om ons heen. In organisaties leidt dat tot een bonte verzameling van menselijk gedrag dat vaak irrationeel, onbewust en zelfzuchtig is. Juist deze onzichtbare onderstroom, waar emoties hoogtij vieren, bepaalt volgens Gyuri Vergouw in het Dodo effect voor een belangrijk deel het succes van organisaties.Lees verder
Het Dodo-effect
Henny Portman | 12 oktober 2016
Gyuri Vergouw neemt de lezer mee in zijn boek ‘Het dodo effect. Over gedragsverandering in organisaties’ naar het ‘onzichtbare deel’ van de organisatie, ook wel de onderstroom genoemd en hoe deze onderstroom de gewenste veranderingen kan beïnvloeden.Lees verder
Management Summaries - Het Dodo-effect
Hans van der Klis | 24 september 2016
Het Dodo-effect van Gyuri Vergouw laat zich het best lezen als een fenomenologie van de irrationele gedragingen binnen organisaties. Zoals Vergouw terecht stelt, is er relatief weinig aandacht voor de onzichtbare aspecten van het menselijk functioneren binnen organisaties, oftewel de onderstroom.Lees verder
Management Summaries - Het dodo-effect
Hans van der Klis | 4 augustus 2016
Het Dodo-effect van Gyuri Vergouw laat zich het best lezen als een fenomenologie van de irrationele gedragingen binnen organisaties. Zoals Vergouw terecht stelt, is er relatief weinig aandacht voor de onzichtbare aspecten van het menselijk functioneren binnen organisaties, oftewel de onderstroom.Lees verder
Het dodo-effect
Nico Jong | 1 juni 2016
Organisaties lijken te bestaan uit zichtbare, logische en rationele activiteiten en processen. Echter, iedereen die er werkt weet dat er ook onzichtbare, onlogische, irrationele en emotionele aspecten zijn. Beide kanten staan bekend als de bovenstroom en de onderstroom.Lees verder
Alle expertrecensies (5)

Lezersrecensies

4.5 van de 5
12 stemmen
9
1
1
1
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Gyuri Vergouw: ‘Managementconcepten bieden hoop, inspiratie, maar zelden oplossingen’
Hans van der Klis 22 augustus 2016 Ooit was Gyuri Vergouw een groot aanhanger van de Balanced Scorecard, maar de laatste tien jaar is hij steeds meer tot de overtuiging gekomen dat problemen binnen organisaties voornamelijk zijn terug te voeren op menselijk gedrag. In zijn nieuwe boek, Het Dodo-effect, heeft hij de beste stukken die hij daarover schreef gebundeld.
Artikel lezen
preview
Preview - Het dodo-effect - Over gedragsverandering in organisaties
Gyuri Vergouw 15 december 2015 In Het dodo-effect heeft Gyuri Vergouw zowel zijn eigen ervaringen als de wetenschappelijke verklaringen, de actualiteit en oplossingen opgenomen die managers een spiegel bieden op afwijkend gedrag van anderen, maar ook op hun (onbewuste) eigen gedrag. In zijn preview neemt Vergouw ons mee langs de 5 kernbegrippen in zijn boek.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (2)

Over Gyuri Vergouw

Gyuri Vergouw is econoom, organisatieadviseur en toezichthouder. Hij is actief als managementconsultant en is een veelgevraagd spreker over managementvraagstukken in binnen- en buitenland. Vergouw heeft vele artikelen over management en het adviesvak gepubliceerd en is sinds 1997 als hoofdredacteur verbonden aan ManagementSite.nl.

Andere boeken door Gyuri Vergouw

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Proloog

1. De hofhouding
-De zonnekoning
-De hofnar
-De klokkenluider
-Roofridders en frontsoldaten

2. Oorlog en vrede
-Injaloetitis
-Angstcultuur
-De generatiekloof
-Rouwverwerking
-Organisatierot

3. De onzichtbare organisatie
-De Abilene-paradox
-De trivaliteitswet van Parkinson
-De paradox van Cobb
-Het Acapulco-syndroom

4. Trots en vooroordeel
-Het George Clooney-effect
-De voorkeur voor bevestiging
-De commitmentillusie
-Het dodo-effect

Epiloog
Literatuur
Over de auteur

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • De Hollandse School van Veranderen
    Ber Damen
    De Hollandse School van Veranderen
    € 12,95
  • Stalen zenuwen
    Ger Post
    Stalen zenuwen
    € 20,00
  • Aanstekelijk veranderen
    Jeroen Busscher
    Aanstekelijk veranderen
    € 22,99
  • An Everyone Culture
    Kegan
    An Everyone Culture
    € 32,90
  • Wat communiceren betekent
    Frank Regtvoort
    Wat communiceren betekent
    € 16,95
  • Tegenspraak
    Peter van Lonkhuyzen
    Tegenspraak
    € 16,50

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het dodo-effect - Over gedragsverandering in organisaties

        Het dodo-effect - Over gedragsverandering in organisaties
        Gyuri Vergouw
        /