Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

World-Class Service

The 6 Rules of Creating Exceptional Customer Experiences

Paperback Engels 2023 1e druk 9789024463435
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

How do you provide exceptional service to demanding customers?

They're standing at your check-in desk, calling you on the phone, chatting with you online. Maybe they're seated in business class on your flight. Or eating at one of the tables you're waiting on. As a service employee, you encounter dozens or even hundreds of customers a day. Some of them are easygoing. With them, you can't go wrong. But some are demanding. They set the bar high and let you know it.

How should you serve these customers? Find out in this book. World-class service is like Olympic sports. Online forms, chatbots and protocols can be helpful, but ultimately it comes down to you, the one who provides personal service. You make all the difference. By giving the customer a warm welcome, by thinking in solutions instead of obstacles.

This book gives you six practical rules that will make you a champion in this sport. Not cheap tricks that customers can see right through, but guidelines for consistently great, authentic, meaningful service. Our real-life anecdotes and helpful rules of thumb will give you insight into your own strengths and weaknesses, and inspire you to strive for the best. So that you, too, can create exceptional customer experiences.

Specificaties

ISBN13:9789024463435
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:160
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:3-10-2023
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Dennis Opstal

Dennis Opstal is werktuigbouwkundig engineer en sinds 1995 werkzaam in de automotive industrie. Hij startte bij een Italiaanse motorfietsfabrikant en is nu Senior Manager After Sales Europe voor een exclusief automerk. Dennis heeft een passie voor excellente klantbeleving als factor waarmee organisaties werkelijk het onderscheid kunnen maken.

Andere boeken door Dennis Opstal

Over Jean-Pierre Thomassen

dr Jean-Pierre Thomassen studeerde aan de Hogere Hotelschool Den Haag en de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hierna is hij snel het organisatie-adviesvak ingegaan. Sinds 1993 ondersteunt hij als gespecialiseerd  organisatieadviseur directies bij de omslag naar een waarde-, klant- en servicegerichte focus. In deze periode is hij werkzaam geweest voor bedrijven, publieke organisaties en zorginstellingen. Hij is founding member van het Service Excellence Institute en (co)auteur van 17 klantgerelateerde boeken zoals 'Waardering door klanten', 'De Customer Delight Strategie', 'Service Excellence', 'Excelleren in Service' en 'Handboek strategische B2B marketing' (2022). In 2017 is hij aan de Rijksuniversiteit Groningen gepromoveerd op het thema 'servicegaranties'. Sinds dat jaar is hij als part-time B2B-marketing docent verbonden aan deze universiteit.

Andere boeken door Jean-Pierre Thomassen

Inhoudsopgave

1. Introduction

Part A: The challenge
2. It all starts with the customer
3. Why organizations focus on World-Class Service
4. You can make a difference

Part B: The six rules of creating exceptional customer experiences
4. Make the customer feel welcome
6. Cover the basics
7. Make life easier for the customer
8. Customize your service
9. Wow the customer
10. Use the service recovery paradox

Part C: What demands does this place on your employer?
11. Preconditions for World-Class Service

About the authors
Sources and end notes

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        World-Class Service