Lees verder
Charles Duhigg studeerde geschiedenis aan Yale University en bedrijfskunde aan Harvard University. Hij schrijft voor The New York Times en woont in New York.
Meer over Charles DuhiggMacht der gewoonte
Waarom we doen wat we doen en hoe we dat kunnen veranderen
Paperback Nederlands 2015 4e druk 9789026332227Samenvatting
Hoe leren we onze slechte gewoontes af en buiten we onze goede gewoontes uit?
Een gewoonte voltrekt zich in onze hersenen in niet meer dan drie stappen: de aansporing (ik heb een vieze smaak in mijn mond) gevolgd door de routinehandeling (ik neem een kauwgommetje) resulterend in de beloning (dat is lekker fris!). Je bewust worden van dit proces is een sleutel tot succes op vele gebieden: het kan de productiviteit op je werk verhogen en je creativiteit vergroten.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Charles Duhigg
Inhoudsopgave
Genezen van een gewoonte
Deel 1: De gewoonten van individuen
1. De gewoontelus: Hoe een gewoonte werkt
2. Het hunkerende brein: Hoe je nieuwe gewoonte schept
3. De gulden regel voor gewoonteverandering: De oorzaak van een transformatie
Deel 2: De gewoontes van succesvolle organisaties
4. Sleutelgewoontes, of De ballade van Paul O’Neill: Welke gewoontes zijn het belangrijkst?
5. Starbucks en de gewoonte succes te hebben: Wanneer wilskracht een automatisme wordt
6. De kracht van een crisis: Hoe leiders na een ongeluk gewoontes scheppen
7. Hoe komt dat Target eerder weet wat jij wilt dan jijzelf: Wanneer bedrijven gewoontes voorspellen (en manipuleren)
Deel 3: De gewoontes van samenlevingen
8. Saddleback Church en de busboycot van Montgomery: Hoe een beweging tot stand komt
9. De neurologie van de vrije wil: Zijn we verantwoordelijk voor onze gewoontes?
Bijlage: Een handleiding voor de lezer die deze ideeën wil toepassen
Dankbetuigingen
Een opmerking over de bronnen
Noten
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan