Lees verder
partner van strategisch marketingadviesbureau Business Openers.
Meer over de auteursBusinessplan op 1 A4 - Word succesvoller met OGSM
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 8e druk 9789047008422Samenvatting
Iedereen heeft plannen, maar we realiseren ze vaker niet dan wel. Dat komt omdat veel plannen gewoonweg niet goed of concreet genoeg zijn en/of te weinig draagvlak hebben. Met dit boek leer je hoe je een (business)plan maakt dat wél werkt.
De methodiek heet OGSM: Objective, Goals, Strategies, Measures. Het is een plan op 1 A4 (ja je leest het goed: één A4) dat leidt van visie naar actie. Het verbindt ambitieuze doelstellingen aan concrete activiteiten.
De methodiek is wereldwijd bewezen effectief. Vele organisaties werken er al jarenlang mee, zoals de NASA, Procter & Gamble en Coca-Cola. Aan de slag dus als je nog succesvoller wilt zijn!
Specificaties
Expertrecensies (4)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Marc van Eck
Over Ellen van Zanten
Inhoudsopgave
Zelftest: Heb je een businessplan op 1 A4 nodig?
Over de auteurs
Inleiding
1. Korte uiteenzetting OGSM
2. Het ontstaan van OGSM
3. Het OGSM-proces
A: D.I.T. is succes
B: Een OGSM maken vanuit kracht: Cirkel van Invloed en Cirkel van Betrokkenheid
4. De voorbereiding
A: Positionering
B: Business analyse: SWOT en confrontatiematrix
5. Het DNA van strategisch denken: Doel door Doen
6. De 'O' van Objective
7. De 'G' van Goals
8. De 'S' van Strategies
9. De 'M' van Measures
10. Cascadering: het doorvertalen van het OGSM naar afdelingen en personen
11. De opvolging van het OGSM
12. Tot slot
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan