
Lees verder
partner van strategisch marketingadviesbureau Business Openers.
Meer over de auteursIedereen heeft plannen, maar we realiseren ze vaker niet dan wel. Dat komt omdat veel plannen gewoonweg niet goed of concreet genoeg zijn en/of te weinig draagvlak hebben. Met dit boek leer je hoe je een (business)plan maakt dat wél werkt.
De methodiek heet OGSM: Objective, Goals, Strategies, Measures. Het is een plan op 1 A4 (ja je leest het goed: één A4) dat leidt van visie naar actie. Het verbindt ambitieuze doelstellingen aan concrete activiteiten.
De methodiek is wereldwijd bewezen effectief. Vele organisaties werken er al jarenlang mee, zoals de NASA, Procter & Gamble en Coca-Cola. Aan de slag dus als je nog succesvoller wilt zijn!
ogsm businessplan doelstellingen strategie keuzes maken ondernemen strategisch management plannen management by objectives doel door doen objectives bedrijfsvoering organisatie strategisch denken visie naar actie accountability draagvlak meten measures goals strategische planning implementatie effectiviteit focus cascadering business analyse effectief leiderschap management tools organisatiedoelen smart-doelstellingen missie cirkel van invloed stoplichtmethodiek verantwoordelijkheid actieplan internal branding besluitvorming monitoring leidinggeven leiderschap succesfactoren swot-analyse leading indicators teamontwikkeling peter drucker procter & gamble opvolging nasa positionering prestatiemanagement prioriteren resultaatgerichtheid dashboard alignment verandering communicatie strategic alignment confrontatiematrix tijdmanagement jaarplan organisatieverandering john f. kennedy projectmanagement innovatie afdelingsplan persoonlijke effectiviteit