
Lees verder
Reint Jan Renes promoveerde in de sociale psychologie aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij geeft sinds 2011 leiding aan een onderzoeksgroep bij de Hogeschool Utrecht en is daarnaast universitair hoofddocent strategische communicatie aan de Wageningen Universiteit. Renes is gespecialiseerd in onderzoek naar (gezondheids)communicatie en gedragsverandering.
Meer over de auteursEr wordt van alles uit de kast gehaald om het gedrag van mensen te veranderen: humor, celebrities, nudging en veel (te veel) informatie. Gedragsverandering is een actueel onderwerp: jongeren moeten minder drinken, autorijders voorzichtiger rijden, medewerkers stressvrijer werken. Bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven worden (reclame)campagnes, acties, (digitale) producten en online toepassingen ontworpen. Met wisselend succes.
Wetenschappers Sander Hermsen en Reint Jan Renes laten in een levendige mix van concrete voorbeelden en de nieuwste inzichten zien hoe gedragsbeïnvloeding echt werkt. Wat maakt wel en wat maakt niet een effectieve campagne, product of dienst?
Hun model, Persuasive by Design, is al in een groot aantal organisaties met succes toegepast. Dit boek is voor iedereen die wat te winnen heeft bij gezonder, veiliger, duurzamer of efficiënter gedrag.
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Wat is een AI-boek? Een AI-boek is een nieuwe verschijningsvorm voor boeken, ontwikkeld door Maven Publishing en Typetone.
Het bestaat uit de volledige tekst van een boek, geschreven door de auteur, met kunstmatige intelligentie eraan toegevoegd waardoor het interactief wordt.
AI-boeken zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen app voor te installeren.
Meer informatie over AI-boeken