Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Het gezeur de baas

Maak van zeurende werknemers hard(/t)werkende medewerkers

Paperback Nederlands 2012 9789052619767
Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Wat een wereldbaan: manager zijn. Een heuse leider! Alleen jammer dat er in uw team nou nèt een aantal van die zeurderige types zitten. Die altijd de organisatie, het systeem of de klant de schuld geven van alles wat er mis gaat. En dat kost bakken energie. En dus bent u net zoals veel van uw collega's eigenlijk best toe aan een nieuw team, een nieuwe afdeling of een nieuw bedrijf. Want u hebt al zoveel geprobeerd om de spirit er weer in te krijgen, de sleur en het gezanik te doorbreken. Maar zonder resultaat.

Beste manager, er is goed nieuws en slecht nieuws. Het slechte nieuws is, dat waar u ook naartoe vertrekt, ze zullen er altijd zijn: de zuigers, de zeikerds, de 'zwijnen'. En het lastige is, ze hebben vaak nog gelijk ook. De systemen werken niet, de beleidsmakers hebben te veel afstand van de werkvloer en klanten zijn nu eenmaal lastig. En daar staat u dan met uw 'paarlen' en goede bedoelingen. Het goede nieuws is dat er wel iets aan te doen valt. U het gezeur de baas kunt worden. Dat u een keuze hebt tussen leiden of lijden. Net zoals uw medewerkers trouwens...

"Je krijgt zoveel inspiratie van dit boek, dat het zeuren je wel vergaat." - Geert Kimpen, theatermaker, columnist en auteur van onder andere 'De kabbalist' en 'Maak goud van je leven'.

"Miranda rekent op luchtige wijze, doortastend af met het gedroeftoeter en gezanik. Ze weet dit pragmatisch om te zetten in energie en resultaat. Kopen, lezen en gebruiken dit boek!" - Jan van Setten, coach, enter-trainer en auteur 'De klantenfluisteraar' en 'Hoe krijg ik ze zover'.

"Concreet, vlot en ter zake, wie na dit boek nog last heeft van zeurende mensen, zeurt zelf." - Jeroen Busscher, inspirator, adviseur en auteur van o.a. 'Pimp je afdeling' en 'Turbomanagement'.

"Last van energiezuigers, sfeersponzen en zeurende inert comateuze werknemers? Miranda helpt je de ziel achter de zeikerd te raken. Een aanrader!" - Remco Claassen, trainer/spreker en auteur van o.a. 'Verbaal Meesterschap' en 'Wij'.

Specificaties

ISBN13:9789052619767
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:155
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:10-7-2017
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Lezersrecensies

5.0 van de 5
8 stemmen
8
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Miranda Keijser-Van Gils: ‘Ik heb van mijn allergie mijn hobby gemaakt’
Hans van der Klis 8 november 2012 Zeurende medewerkers, veel managers worden er doodmoe van. Een slechte sfeer is nooit bevorderlijk voor de resultaten, laat staan voor het eigen humeur. Als zelfstandig adviseur heeft Miranda Keijser-Van Gils er vaak mee te maken. Met het boek Het gezeur de baas gaat ze haar grote ergernis te lijf.

Over Miranda Keijser-Van Gils

Miranda Keijser-van Gils is als organisatiesociologe gericht op de ontwikkeling van organisaties, teams en individuen. Zij is onder meer de initiator van diverse vernieuwingsinitiatieven in de Zorg, alsmede de architect van cultuur- en veranderprogramma's waarbij het verweven van business(strategie) en gedrag centraal staat. Daarnaast is zij inspirerend coach van hoger management (individueel en in teams). Keijser-Van Gils' (internationale) managementervaring in diverse branches maakt dat zij razendsnel kan schakelen tussen strategie, tactiek en operatie. Haar tomeloze energie, intuïtieve kwaliteiten en onconventionele kijk op het ontwikkelen van concepten en mensen staan garant voor een sprankelende begeleiding en innovatief resultaat.

Andere boeken door Miranda Keijser-Van Gils

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1: Wat een gezeur!
Waarom mensen zeuren en welke consequenties dat heeft
-Zeuren maakt ziek
-Gezichten van gezeur
-Zeuren is zinnig
-Zeuren als harnas
-De consequenties va gezeur
-Zeuren is besmettelijk

Deel 2: Gewend of verwend
Hoe zeuren deel uitmaakt van (organisatie)cultuur
-Recht op zeuren
-Zeurcultuur
-Dienend medewerkerschap
-Gezeur in de tijd
-Leven om te werken om te leven

Deel 3: Gezeur en de baas
Waarom zeuren en de baas bij elkaar horen
-Wow, de baas!
-Weg met de weerstand
-Rollebollen met gezeur
-Hokjesgeest
-Principezaak
-Met hart en ziel
-M/V

Deel 4: Het gezeur de baas worden
Hoe gedragsbeïnvloeding werkt om gezeur aan te pakken
-Mythes
-Met vallen en opstaan
-Aanpakken dat gezeur!

Deel 5: Leider- of lijderschap
Hoe we allemaal kunnen kiezen voor een zeurloos werkleven
-Je cirkel vergroten
-Groeien zonder zeuren
-Je bent je eigen baas
-Nerekmo neruez
-Geluksfabriek
-Stel je niet aan
-Je krijgt wat je geeft
-Ja ik wil!

Deel 6: Het gezeur de baas in de praktijk
Waarom iedere situatie net weer een iets andere aanpak vraagt
-Oude zure garde versus nieuwe blije garde
-Ik had jouw baan moeten hebben
-Een paar rotte appels in de mand
-De zoveelste manager in korte tijd
-Wij tegen die andere afdeling(en)
-Going down down down
-Kaasschaaf en salamihistorie
-Doorlopend open spreekuur
-Koek en ei, met de baas erbij
-Een leven lang onderweg

Nawoord
(Inspiratie)boekenlijst

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het gezeur de baas