
Lees verder
Harry van der Schans is creativiteitsexpert en werkzaam bij het De Bono Expertisecentrum, het centrum voor innovatie en creativiteit van het Koning Willem I College / School voor de Toekomst in Den Bosch.
Meer over Harry van der SchansWe kennen allemaal de voorbeelden: Kodak, Nokia, Free Record Shop, Oad. Tot voor kort succesvolle bedrijven die prachtige producten en diensten aanboden en daar geweldige resultaten mee behaalden. Maar helaas ook bedrijven die te laat zagen dat de wereld om hen heen veranderde. En die te laat, of zelfs helemaal niet, innoveerden, omdat ze te lang vasthielden aan hun oude - ooit zo winstgevende - business model.
In april 2012 publiceerde Adobe een studie (State of Create) over creativiteit en innovatie in ondernemingen. Tachtig procent van de ondervraagden gaf aan dat creativiteit de belangrijkste factor is bij economische groei. Maar de meest opvallendste uitkomst was wel dat ruim vijfenzeventig procent vond dat ze hun creatieve mogelijkheden niet goed genoeg benutten. Dat is letterlijk doodzonde, want zonder creativiteit en innovatie is een organisatie ten dode opgeschreven.
In deze tijd, waarin verandering de enige constante is, is innoveren een must, en creatief denken een voorwaarde. Met het boek 'iDNA' ontsluiten we jouw creatieve potentieel met praktische tips, interessante verhalen, tools en technieken en een creatief stappenplan voor Innovation, Creativity & Entrepreneurship (het ICE-model). Zo word je duurzaam creatiever en innovatiever, de basisvoorwaarden voor blijvende economische groei.
Iedereen heeft het iDNA, het innovatie-DNA in zich. Je moet het alleen wel ontwikkelen, want duurzaam innoveren kun je leren. Dit boek leert je hoe.
creativiteit innovatie creatief proces brainstormen divergent denken convergent denken ice-model ondernemerschap groei-mindset idna creatieve mindset feedback prototyping pitchen survival of the fittest verandering loslaten en omarmen trechteren waaieren bisociatie probleemidentificatie power-methodiek creatief leiderschap duurzame innovatie creatieve pauze s3-techniek creatieve organisatie toekomstdroom succes-checklist derde-derde ideeën random entry creatieve hitlist adjacent possible sexi-model kopieren en verbeteren inventief denken overtuigingskracht omgekeerde brainstorm id-box doelvraag vakmanschap gebiedsvraag empathie creadox innovators dilemma incubatie aptum lateraal denken business model canvas heterarchie
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books