Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Part of the Deal - Handleiding Onderhandelen voor ZZP-ers

Paperback Nederlands 2020 9789083075112
Verkooppositie 1977Hoogste positie: 464
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

In dit boek geven we inzicht in de belangrijkste zaken die komen kijken bij een onderhandeling. Ongeacht het onderwerp of doel van een onderhandeling.

Het kan je helpen om structuur aan te brengen in je onderhandelingen als zzp-er en om een heldere strategie te bepalen voor een wederzijds goed onderhandelingsresultaat.

'Part of the Deal' staat voor het feit dat onderhandelen onderdeel is van je werkzaamheden en voor de basisgedachte van elke onderhandeling: je doet het samen met je onderhandelingspartner. Je bent beiden onderdeel van de uiteindelijke deal.

Alle informatie in deze handleiding is gebaseerd op bestaande theorieën over succesvol onderhandelen en onze eigen praktijk als agent van uitvoerende artiesten, media professionals en creatieven bij Het Agentschap. Wij zijn dagelijks bezig met uiteenlopende onderhandelingen voor onze mensen. Van elke onderhandeling kunnen we leren en nemen we weer iets mee naar de volgende onderhandeling. Die kennis en ervaring delen we graag.

Zoals met alles wat nieuw is of waar je nog niet zo goed in bent; alleen er over lezen is niet genoeg. Je moet er mee aan de slag. De eerste belangrijke stap heb je gezet: deze handleiding.
En onthoud: geen deal is altijd beter dan een slechte deal.

Specificaties

ISBN13:9789083075112
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:80
Druk:1
Verschijningsdatum:13-7-2020
ISSN:

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Part of the Deal - Handleiding Onderhandelen voor ZZP-ers
Jigal Schrijver 15 juli 2020 De titel Part of the Deal staat voor het feit dat onderhandelen onderdeel is van de werkzaamheden als zzp-er en voor de basisgedachte van elke onderhandeling: je doet het samen met je onderhandelingspartner. Je bent beiden onderdeel van de uiteindelijke deal.

Over Jigal Schrijver

Jigal studeerde International Business Studies in het Engelse Brighton. Tijdens zijn studie zat hij voor Nationale Nederlanden een jaar in Madrid. Terug in Nederland startte hij zijn marketing carrière bij het Haagse adviesbureau voor PR & Marketing, Winkelman & van Hessen. Aan het begin van de ecommerce hype eind jaren negentig begon hij als Marketing Manager bij eCredible. Toen het bedrijf van 4 naar 45 man was gegroeid met kantoren in Amsterdam en Denver, USA, liep de ecommerce bubble leeg en werd het tijd voor een nieuwe uitdaging. Per toeval belandde Jigal bij HotSMS. In 2007 verkocht hij zijn aandelen aan het Italiaanse Buongiorno om nog drie jaar aan te blijven als Marketing & Operations Director. Na bijna 9 jaar is hij in 2010 klaar voor de volgende klus: samen met zijn broer start hij een management bureau voor uitvoerende artiesten, Performer Agency. Vanaf eind 2016 besluiten zij apart verder te gaan. Jigal doet dat met Matijs Wessels onder de naam Het Agentschap. Jigal is getrouwd en heeft 4 kinderen. Hij heeft een passie voor marketing, kunst en horloges.

Andere boeken door Jigal Schrijver

Over Matijs Wessels

Tijdens zijn afstuderen aan het Rotterdams Conservatorium gaat Matijs in 2005 tijdelijk aan de slag bij Kemna Casting. Hij kiest ervoor om muziek te blijven schrijven maar tegelijk ervaring op te doen als Casting Director. Uiteindelijk blijft hij negen jaar en is hij medeverantwoordelijk voor de casting van meer dan 40 titels. Na 7 jaar casten werd hij gevraagd om het stemmen castingbureau STEMNA, opnieuw in te richten en heeft dit bedrijf succesvol gepositioneerd in de Nederlandse stemmenmarkt. Door zijn werk als Casting Director en Project Manager heeft hij veel ervaring opgedaan in het begeleiden van de creatieve processen rond tv- en filmcasting, scripts en reclame copy’s. Daarbij heeft hij samengewerkt met de beste regisseurs in de branche. Eind 2014 start Matijs zijn eigen bedrijf zodat hij zijn opgebouwde kennis en uitgebreide netwerk optimaal kan inzetten in de creatieve sector. Tevens gaat hij aan de slag bij Performer Agency, waar hij in twee jaar tijd een vaste groep cliënten verzamelt. Eind 2016 zet Matijs samen met Jigal een nieuw management bureau op voor uitvoerende artiesten, media professionals en creatieven: Het Agentschap. Naast het ondernemerschap schrijft Matijs nog steeds muziek en is hij een groot vechtsportliefhebber en beoefenaar. Hij woont samen met zijn vrouw en hun 3 kinderen.

Andere boeken door Matijs Wessels

Inhoudsopgave

1. Voorwoord 7

2. Onderhandelen is overal 11

3. Waarom is onderhandelen voor jezelf lastig? 15

4. Startpunt 21
4.1 Wat verkoop je? 22
4.2 Wat ben je waard? 22
4.3 Wat bied je aan? 24
4.4 Wat wil je dat er onder ‘de deal’ valt? 24
4.5 Wat is je verkoopprijs? 24
4.6 Korting 25
4.7 Wat is voor jou de ideale klant? 26

5. Wat zijn de belangrijkste zaken bij een onderhandeling? 29
5.1 Met wie onderhandel je? 30
5.2 De vraag achter de vraag 30
5.3 Korte termijn versus lange termijn 31
5.4 Gage of investering? 31
5.5 Inhoud versus proces 31
5.6 Luisteren! 31
5.7 Mailen versus bellen 32
5.8 Sales wijsheid 33
5.9 De luxe van keuze 34

6. Voorbereiding 37
6.1 Je onderhandelingspartner 38
6.2 De ideale deal 39
6.3 Timeline 39
6.4 Vragen stellen 40
6.5 Alternatieven 40
6.6 Het proces 41

7. Hoe ga je om met tegenwerpingen? 43
7.1 Betekenis van een ‘nee’ 44
7.2 Budget 45
7.3 Ervaring 45
7.4 Deadline 46
7.5 Gedwongen winkelnering 46
7.6 Geen stap terug, maar een nieuwe aanloop 47

8. Leg de gemaakte afspraken vast 49

9. Oefenen, oefenen, oefenen 53

10. Tenslotte 57

11. Checklist 61

12. Meer lezen 65

13. Over de schrijvers 69

14. Over Het Agentschap 73

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Part of the Deal - Handleiding Onderhandelen voor ZZP-ers