Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Algemeen management Volgende keer beter!
Volgende keer beter!
Volgende keer beter!
Manja Bomhoff

Dr. Manja Bomhoff is beleidsantropoloog. Na haar promotie in Leiden deed ze vanuit onderzoeksbureau NIVEL onderzoek naar klachten.

Meer over de auteurs
Volgende keer beter! - Leren van klachten over je organisatie Manja Bomhoff 20 januari 2022 ‘Een klacht is gratis advies’, hoor je managers en bestuurders vaak zeggen. Toch valt het met dat leren van klachten in de praktijk vies tegen. Hoe komt dat toch? Wat zou het leren van klachten makkelijker kunnen maken? Hoe kunnen we onze organisaties en overheden stimuleren daarmee aan de slag te gaan? Die vragen staan centraal in ons boek ‘Volgende keer beter!’  Lees het volledige artikel
Manja Bomhoff, Yvonne van der Vlugt

Volgende keer beter!

Leren van klachten over je organisatie

Paperback Nederlands 2021 9789462723115
3 beoordelingen
Verkooppositie 1230Hoogste positie: 182
Paperback | NL € 26,99 E-book | NL € 14,99
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
26,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Een klacht ontvangen is vervelend. Je wilt het als organisatie graag goed doen, maar dat is deze keer niet gelukt. Tenminste, niet in de ogen van de klager. De klachtbehandelaar kan aan de slag om de kwestie netjes en vlot op te lossen.

Maar dat is niet het enige wat je als (publieke) organisatie kunt doen. Je doelgroep heeft je met die klacht letterlijk verteld wat er beter kan. Hoe mooi zou het zijn als je juist van de klachten kunt leren en daardoor je organisatie duurzaam gaat verbeteren?

Die extra stap naar leren en verbeteren is niet altijd makkelijk, maar wel noodzakelijk. Alleen al vanwege de wettelijke plicht om goed met klachten om te gaan. Maar misschien nog wel belangrijker: een klager wil graag een oplossing, maar vaak minstens net zo graag dat hun probleem anderen niet overkomt. En een klacht is in sommige gevallen zelfs een kans om te innoveren. Dus er valt wat te winnen.

Er is trouwens ook wat te verliezen: voorbeelden van organisaties die een slechte naam hebben, of beschuldigd worden van machtsmisbruik en bureaucratie omdat ze niet verbeteren na negatieve signalen, zijn er helaas genoeg.

Hoe wél beter worden van klachten?
Door dit boek ga je anders naar klachten kijken. Je gaat de signalen onderscheiden en waarderen en zien dat er verschillende manieren zijn waarop je het leren ervan kunt vormgeven. En je leert hoe je iedereen kunt betrekken, van toezichthouder tot bestuurder, van manager tot klachtenfunctionaris, om samen te kunnen reflecteren en ontwikkelen.

'Volgende keer beter!' laat zien hoe je met jouw organisatie de sprong kunt maken naar een onderzoekende en lerende benadering van klachten. Zodat je het volgende keer écht beter doet.

Specificaties

ISBN13:9789462723115
Trefwoorden:organisatie, klachtenafhandeling, klachtenmanagement
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:112
Uitgever:Uitgeverij Thema
Druk:1
Verschijningsdatum:22-12-2021
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Lezersrecensies

4.7 van de 5
3 stemmen
2
1
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Volgende keer beter! - Leren van klachten over je organisatie
Manja Bomhoff 20 januari 2022 ‘Een klacht is gratis advies’, hoor je managers en bestuurders vaak zeggen. Toch valt het met dat leren van klachten in de praktijk vies tegen. Hoe komt dat toch? Wat zou het leren van klachten makkelijker kunnen maken? Hoe kunnen we onze organisaties en overheden stimuleren daarmee aan de slag te gaan? Die vragen staan centraal in ons boek ‘Volgende keer beter!’ 
Artikel lezen

Over Manja Bomhoff

Dr. Manja Bomhoff is beleidsantropoloog. Na haar promotie in Leiden deed ze vanuit onderzoeksbureau NIVEL onderzoek naar klachten. In het onderzoek Niets te klagen keek ze naar hoe klachten worden benaderd in verzorgings- en verpleeghuizen en kwamen grote verschillen in visie tussen bewoners, familie, medewerkers, managers en klachtenfunctionarissen naar voren. Manja specialiseerde zich in de gezondheidszorg en in het toezicht; twee sectoren waarin organisaties het vaak lastig vinden om te leren van klachten. Manja was als onderzoeker en als commissielid betrokken bij wets- en beleidsevaluaties op het gebied van klachten. Vanuit het Inzichtenlab deed ze onderzoek naar klachten en andere vormen van feedback in de rechtspraak, bij defensie en bij verschillende rijksinspecties. Ze ontwikkelt graag tools om onderzoekend in gesprek te gaan, te reflecteren op impact en te luisteren naar wat er leeft buiten organisaties. Manja houdt lezingen om professionals en bestuurders in de publieke sector te stimuleren onderzoekend te leren.

Andere boeken door Manja Bomhoff

Bekijk alle boeken

Over Yvonne van der Vlugt

Mr. dr. Yvonne van der Vlugt is bestuurskundige en jurist. Ze werkte jarenlang bij de Nationale ombudsman, de plek waar burgers naartoe kunnen gaan met hun problemen en zorgen over overheden en publieke diensten. Zij zag hoe burgers klem kunnen komen te zitten in allerlei systemen en ervoer wat wel en niet werkt binnen de publieke sector om die problemen aan te kaarten en verbetering te stimuleren. In de tijd dat Yvonne bij de Nationale ombudsman werkte, ging haar onderzoek o.a. over politieoptreden, toezicht door inspecties en over hoe mensen soms door toedoen van de overheid steeds verder in de schulden kwamen. Yvonne schreef haar proefschrift over de Nationale ombudsman en de doorwerking van zijn uitspraken bij de politie. De afgelopen jaren deed Yvonne vanuit haar eigen onderzoekspraktijk onder andere onderzoek naar de rechtspraak, de bezwaarafhandeling bij gemeenten, het klachteninstituut financiele dienstverlening en de klachtenregeling bij Defensie. Ze begeleidde gesprekssessies bij bestuursrechters over het leren van bestuursrechtspraak en ontwikkelde een leertraject voor (interne) ombudsmannen.

Andere boeken door Yvonne van der Vlugt

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding 9

1 Kansen te over 19
2 Jij bent aan zet 27
3 Ontvankelijker met een andere bril 37
4 De waarde van klachten 45
5 Zoek naar een goede les 55
6 Kleur eens buiten de lijntjes 67
7 Gebruik je etalage 77
8 Nog even over die klagers… 89

Oefeningen 99
Bronnen 103
Dankwoord 109
Over de auteurs 111

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • ASVV 2021 (artikelnummer 740)
    CROW
    ASVV 2021 (artikelnummer 740)
    € 405,48
  • Praktijkzakboek Wpg voor boa's
    Suzanne Franken
    Praktijkzakboek Wpg voor boa's
    € 15,80
  • Effectief omgaan met je tijd
    Mustafa Akpinar
    Effectief omgaan met je tijd
    € 24,95
  • Het papieren paleis
    Maurits Barendrecht
    Het papieren paleis
    € 23,99
  • Teksten wetgeving dierenwelzijn - Editie 2017-2018
    Noor Evertsen
    Teksten wetgeving dierenwelzijn - Editie 2017-2018
    € 97,06
  • Over grenzen
    Cyrille Fijnaut
    Over grenzen
    € 60,00

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Volgende keer beter!

        Volgende keer beter!
        Manja Bomhoff , Yvonne van der Vlugt
        /