Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De conversation manager

De kracht van de hedendaagse consument, het einde van de traditionele adverteerder

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2010 9789020996869
Verkooppositie 1818836 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

De voorbije jaren is het internet geëvolueerd van een statisch naar een sociaal platform. Die evolutie heeft impact op de manier waarop consumenten communiceren en aankoopbeslissingen nemen. Jammer genoeg zijn de meeste adverteerders stil blijven staan. Adverteren op de traditionele manier werkt niet langer. Verandering is noodzakelijk in de dagelijkse manier van werken van elke adverteerder. De kloof tussen de hedendaagse consument en de traditionele adverteerder wordt namelijk elke dag groter.
Dit tijdperk is niet het einde van de advertentiemarkt, maar wel het einde van de adverteerder!

Dit boek biedt de oplossing voor deze uitdaging: een veranderingstraject van adverteerder naar Conversation Manager. De Conversation Manager heeft een frisse visie op hoe merken succesvol opereren in samenwerking met de hedendaagse consument. Converseren met consumenten staat daarbij centraal. Luisteren naar en converseren met consumenten zijn noodzakelijk talenten om een Conversation Manager te worden.

Het boek beschrijft aan de hand van aansprekende voorbeelden en duidelijk concepten hoe een adverteerder zich kan omscholen tot een Conversation Manager. Het blijft niet bij een theoretisch denkkader. Het boek biedt praktische handvatten om uw veranderingsproces binnen 48 uur te starten. U vindt hiervoor concrete tips en online tools om uw bedrijfsstrategie aan te passen in de richting van conversation management en u te helpen bij uw nieuwe job: de Conversation Manager.

Specificaties

ISBN13:9789020996869
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:200
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:5-9-2012
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (4)

Max Kohnstamm | 11 april 2013
De subtitel van 'De Conversation Manager' luidt: 'De kracht van de hedendaagse consument, het einde van de traditionele adverteerder'. Deze titel deed mij even vrezen voor nog een boek waar op ongenuanceerde wijze wordt beweerd dat in de marketingcommunicatiewereld alles totaal is veranderd.Lees verder
Birgit Zuurveld | 29 februari 2012
Community managers, content managers, social media managers, conversation managers. Namen van beroepen waar je de laatste tijd niet omheen kunt. Steven van Belleghem schreef een boek over de laatste; 'De conversation manager'. De consument verandert De consument kan een merk maken of kraken.Lees verder
Jan Boerstra | 16 juli 2010
Sociale media zijn hot. Ieder zichzelf respecterend bedrijf denkt op z'n minst na over de kansen die sociale media hebben te bieden. Overheden zijn er nog niet uit welke mogelijkheden digitale netwerken voor hen in petto hebben. Ondertussen heeft Obama op indrukwekkende wijze getoond hoe je klinkende én politieke munt kunt slaan uit een strategische inzet van sociale media.Lees verder
Eric van Arendonk RM | 18 juni 2010
'De conversation manager', hoe verzin je het? Wat moet deze persoon gaan managen, conversaties? Nu ik het boek gelezen heb, weet ik dat dit typische vragen zijn van een zogenaamde ouderwetse marketeer. Komen dezelfde vragen bij u op bij het lezen van de titel dan wordt het hoog tijd dat u dit boek ter hand neemt, zodat u erachter komt wat er zo ouderwets is aan deze gedachte.Lees verder
Alle expertrecensies (4)

Lezersrecensies

4.7 van de 5
18 stemmen
13
4
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

nieuws
Technology lovers
Nienke van Oeveren 16 december 2014 ‘We later de computer het shitty werk doen en doen zelf het fun werk.’ Dat is de ultrakorte samenvatting van de masterclass van Steven Van Belleghem, de laatste uit een reeks van vijf masterclasses over Marketing 3.0. Van Belleghem geeft prachtige, soms wat beangstigende voorbeelden van hoe de wereld eruit gaat zien. ‘Hoe ver gaat de digitalisatie? En wat is de rol van mensen?’
geboekstaafd
De top 3 van Steven Van Belleghem
Nienke van Oeveren 8 maart 2013 Steven Van Belleghem is managing partner bij InSites Consulting. Daarnaast is hij parttime marketingprofessor aan de Vlerick Business School. Van Belleghem is de auteur van De conversation manager (winnaar PIM-literatuurprijs 2010 en meer dan 23.000 exemplaren verkocht) en De Conversation Company. Wat staat er in zijn top 3?
interview
Steven Van Belleghem: ‘De consument heeft een revolutionaire ontwikkeling doorgemaakt’
Hans van der Klis 17 mei 2010 In zijn boek De conversation manager draagt Steven Van Belleghem, managing partner van het Europese onderzoeksbureau InSites Consulting, zowel de traditionele adverteerder als CRM ten grave. Zijn antwoord op deze leemte: de Conversation Manager, een manager die op strategisch niveau word-of-mouth-marketing bedrijft. De droom van deze manager is dat zijn klanten net als bij voetbalclubs in de ‘wij-vorm’ gaan praten over hun favoriete merk.
Alle interviews en artikelen (3)

Over Steven Van Belleghem

Steven Van Belleghem is inspirator, coach en adviseur binnen zijn eigen bedrijf B-Conversational. Hij begeleidt bedrijven om zich aan te passen aan de hedendaagse consument. Daarnaast is hij parttime marketing professor aan de Vlerick Business School. Hij is auteur van 'De Conversation Manager' (winnaar van de PIM literatuurprijs in 2010 en meer dan 30.000 verkochte exemplaren), 'De Conversation Company', 'When digital becomes human' en 'The offer you can't refuse'. Steven Van Belleghem is een veel gevraagde spreker in binnen- en buitenland en verzorgt zowel keynotes alsmede workshops en business coaching sessies.

Andere boeken door Steven Van Belleghem

Inhoudsopgave

Dankwoord
Voorwoord
Pak me dan, als je kan
De onderbouw van het boek

1. Samenzijn we sterk
De kracht van de hedendaagse consument
Het einde van de 'Traditionele adverteerder'

2. De Conversation Manager
Het nieuwe denkkader
Uw merk verdient een hefboom
Adverteren wordt activeren
Observeer, faciliteer en participeer in conversaties

3. Ik wil een Conversation Manager worden
De filosofie van de conversation manager
De praktijk van de conversation manager
U hebt nog 48 uur

Nawoord: De conversation company

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De conversation manager