Femke Hogema is eigenaar van Profit First Professionals en Healthy Finance. Ze inspireert ondernemers om een financieel gezond en winstgevend bedrijf te bouwen en ze leidt boekhouders, accountants en businessexperts op tot Winstadviseur / Profit First Professional.
Meer over Femke HogemaFundament van succes
Van zzp naar miljoenenbedrijf
Audio-download Mp3 Nederlands 2022 1e druk 9789462556034Samenvatting
Ondernemers willen impact maken. Ze hebben ambities en willen die graag verwezenlijken. Daar doen ze alles voor. Waarom lukt het sommige ondernemers wel, en andere niet, om hun bedrijf winstgevend en gezond te laten groeien? Deze vraag vormt de basis voor het boek Fundament van succes. Femke Hogema ontwikkelde De Ondernemingspiramide'® met daarin de acht elementen die op orde moeten zijn om een bedrijf succesvol te laten groeien. Dit boek gaat over al deze elementen en de samenhang daartussen.
'Fundament van succes' geeft jou als groeiondernemer het totaalplaatje en helpt je te bepalen op welk element jij moet focussen om de volgende stap te zetten. Het is een compleet handboek, maar tegelijkertijd heel persoonlijk en vol verhalen. Femke deelt haar eigen reis, en interviewde voor dit boek vijftien succesvolle ondernemers over hun reis. Al die verhalen inspireren, leiden tot nieuwe inzichten en geven energie.
• Een compleet handboek inclusief praktisch model om je bedrijf financieel gezond en winstgevend te laten groeien.
• Over strategie, waarde, marketing, sales, organisatie, mindset en meer!
• Heel persoonlijk en bomvol inspirerende verhalen.
• Inclusief 15 video interviews met Jouri Schoemaker van Pieter Pot, Dylan Haegens, Veronique Prins, Jurgen Ingels, Daan Schmidt, Wiggert Meerman, Charlotte Meindersma e.a.
De mate van impact zit hem in schaalgrootte. Dus hoe groter de groei, hoe groter de impact. - Jouri Schoemaker, Pieter Pot
Het is Femke weer gelukt een mega waardevol boek te schrijven. Of je nu een scale-up of start-up bent, dit boek is direct toepasbaar. Het behandelt niet één, maar alle gebieden van je bedrijf. Dit is een must read! - Daan Schmidt, Storybrand Nederland
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (4)
Over Femke Hogema
Inhoudsopgave
Inleiding 11
1 Succesvol ondernemen 21
1.1 Wat is een bedrijf? 22
1.2 De drie ondernemersarchetypes 23
1.3 De vijf fases van zakelijk leiderschap 28
1.4 Thinking time 34
2 De ondernemer 36
2.1 Zelfleiderschap 39
2.2 Mindset 64
2.3 Energie 76
2.4 Focus 87
2.5 Thinking time 99
3 Waarde 100
3.1 Waardepropositie 104
3.2 Verdienmodel 118
3.3 Levering 128
3.4 Thinking time 134
4 Missie, visie en kernwaarden 136
4.1 Missie 138
4.2 Visie 141
4.3 Kernwaarden 143
4.4 Thinking time 146
5 Strategie 148
5.1 Doelen 151
5.2 Het twaalfwekenplan 153
5.3 Actie 155
5.4 Thinking time 158
6 Marketing en sales 160
6.1 Marketing 162
6.2 Sales 174
6.3 Thinking time 189
7 Organisatie: team, systemen en processen 190
7.1 Team 191
7.2 Systemen 209
7.3 Processen 217
7.4 Thinking time 223
8 Financiën en juridische zaken 224
8.1 Financiën 226
8.2 Financiering 243
8.3 Juridische zaken 246
8.4 Rechtsvormen – over naar de bv? 255
8.5 Thinking time 262
9 Toekomstbestendig ondernemen 264
9.1 Duurzaam groeien – het bredere kader 266
9.2 Duurzaam groeien in praktische zin 270
9.3 Thinking time 275
10 Wat ga je nu doen? 277
Dankwoord 281
Literatuur 283
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan