Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

4 Managementprincipes voor gegarandeerde resultaten

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2010 1e druk 9789047041924
Voormalig top 100Totaal 101 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Als je op één ding kunt vertrouwen in het bedrijfsleven, is het onzekerheid. Het lukt lang niet alle bedrijven om op koers te blijven door de woelige baren van de economische realiteit. In zijn nieuwe boek beschrijft Stephen R. Covey de volgende vier managementprincipes die in goede en slechte tijden tot gegarandeerd goede resultaten leiden:

1. Excellente uitvoering: de sterkste bedrijven hebben eenvoudige doelen, vertaald in heldere ijkpunten die consequent worden nagestreefd. Elk teamlid kent zijn aandeel in het streven en voert zijn werk volgens die ijkpunten uit.
2. Een goede vertrouwensbasis met alle stakeholders:vertrouwen verhoogt je slagkracht en verlaagt je kosten, vooral in roerige tijden.
3. Maximalisatie in plaats van efficiëntie: de sterkste bedrijven richten zich op waardevermeerdering in plaats van kostenefficiëntie.
4. Betrokkenheid in plaats van angst: onzekerheid verminderen gaat ten koste van je focus. Geef uw medewerkers een missie en een strategie die ze zich eigen kunnen maken, dan zetten ze hun angst om in betrokkenheid.

'4 managementprincipes voor gegarandeerde resultaten' is een toegankelijk boek voor elke manager die met heldere richtlijnen tot duurzaam goede resultaten wil komen.

Specificaties

ISBN13:9789047041924
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:128
Druk:1
Verschijningsdatum:3-11-2010
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
4 Managementprincipes voor gegarandeerde resultaten
Jan Jacob Bos | 29 juli 2010
Hoe zijn de zeven eigenschappen toepasbaar in crisistijd? Moet u van koers veranderen? Of kunt u juist beter vasthouden aan de oorspronkelijke koers en wijzigt u andere parameters? Stephen Covey helpt u op weg om het hoofd koel te houden en de door u gewenste resultaten te bereiken in '4 Managementprincipes voor gegarandeerde resultaten'. Dit schreef hij samen met Bob Whitman en Breck England. Het boekje is niet heel vernieuwend, maar wel een handige beknopte toepassing van de belangrijkste zaken uit 'De zeven eigenschappen van effectief leiderschap'.
Lees verder
recensie
4 Managementprincipes voor gegarandeerde resultaten
Ton Horrevorts | 31 mei 2010
Een nieuw boek van Stephen R. Covey is een belangrijke gebeurtenis in de wereld van de managementliteratuur. Hij heeft immers al heel wat bestsellers op zijn naam staan en hij heeft het denken van veel managers aanzienlijk beïnvloed. Alle reden dus om te kijken welke nieuwe paden hij inslaat in zijn nieuwe boek, '4 Managementprincipes voor gegarandeerde resultaten'. Als de verwachtingen hoog gespannen zijn, valt de werkelijkheid vaak tegen. Dat is ook hier het geval. Hoe goed geschreven ook en hoe vol met handige wetenswaardigheden, biedt het boek niet de meerwaarde die je van Covey had verwacht.
Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
4 stemmen
1
3
0
0
0

Over Stephen Covey

Stephen Covey is overleden op 16 juli 2012. Covey was directeur bij het Covey Leadership Center in Utah en hij wordt gezien als bijzondere managementauteur met verdiende goeroestatus. Natuurlijk is hij voor iedereen de auteur van 'De zeven eigenschappen van effectief leiderschap' (proactief, doelgericht, prioriteiten stellend, synergie zoekend, empathisch, winst uit diversiteit halend, en rust nemend) en zal dat vermoedelijk ook wel blijven. Niet dat Covey daarmee tekort wordt gedaan, gelet op het telkens terugkerende thema 'effective', maar wel dat een ander belangrijk thema wat ondersneeuwt. En dat is menselijkheid. Covey spreekt in dit verband van 'het derde alternatief', niet geheel toevallig ook de titel van zijn laatste boek. Niet vechten, ook niet vluchten, maar zoeken naar een gezamenlijke oplossing. En die vind je door synergie, empathie en bescheidenheid te combineren. In zijn eigen woorden: 'Bij conflicten zijn we gewend om te denken in termen van “mijn versus jouw”. Mijn team is goed, het jouwe is slecht. Wie op deze manier denkt, ziet maar twee alternatieven voor een oplossing. Maar je kunt ook kijken of er een uitkomst mogelijk is die beter is dan beide opties, en ons allebei naar een hoger plan tilt. Met zo'n derde alternatief kunnen we niet alleen problemen oplossen, maar ook de toekomst transformeren.' Waarmee succes, toch de rode draad in zijn werk, naar een hoger plan wordt getild. En wel van persoonlijk naar gemeenschappelijk niveau. Succes als resultaat van een gemeenschappelijke oplossing.

Andere boeken door Stephen Covey

Inhoudsopgave

1. Gegarandeerde resultaten in onzekere tijden
Vier gevaren in onzekere tijden

2. Prioriteiten excellent uitvoeren
Weet iedereen wat er gedaan moet worden?
Trek jij de middenmoot mee?

3. Maak gebruik van de snelheid van vertrouwen
Vertrouwenscrisis
Vertrouwensbelasting en vertrouwensdividend
Wordt het vertrouwensbelasting vertrouwensdividend?
Het verhaal van twee teams
Opnieuw vertrouwen bouwen
Drie manieren om vertrouwen te winnen
Casestudy: Midden in een crisis vertrouwen herstellen
Een betrouwbaar karakter
Een weloverwogen campagne om vertrouwen te winnen

4. Meer bereiken met minder
Meer trouwe klanten en personeel
Op 'reset' drukken: de organisatie afstemmen op waarde voor de klant

5. Angst verminderen
Wat kost de psychologische recessie jou?
Is de organisatie gek van angst? Zijn mensen verlamd door onzekerheid?
Weet je al hoe je de angst kunt ombuigen tot productieve energie?
De wortel van de angst

Conclusie

Noten
Over de auteurs
De FranklinCovey-organisatie
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        4 Managementprincipes voor gegarandeerde resultaten