
Lees verder
Frank Peters is oprichter van VIRTUS Communications (2014). Daarvoor gaf hij bijna 19 jaar leiding aan de Nederlandse vestiging van het internationale PR-netwerk Porter Novelli. Hij zit ruim 30 jaar in het communicatievak en zijn specialismen zijn reputatiemanagement, issuemanagement en crisiscommunicatie. Hij is o.m. de auteur van Het juiste doen als niemand kijkt en Van Winst naar Waarde.
Meer over Frank PetersIedere persoon, bedrijf of organisatie heeft een reputatie, of je daar nu bewust van bent of niet. Reputatie is wat er over je gezegd wordt als je zelf niet in de kamer bent. Het is het beeld dat de omgeving van je heeft. En zij is het dus ook die jouw reputatie bepaalt. Het is slechts tot op zekere hoogte mogelijk om dat beeld zelf actief te bepalen, laat staan te managen.
De omgeving is terecht kritisch en vertrouwt organisaties niet langer op mooie woorden, beloftes of bijvoorbeeld purpose-concepten, die dienen als window dressing. Zij beoordeelt organisaties nu op integriteit, daden, leiderschap van haar bestuurders en verbinding met de omgeving.
Betekent dit dan automatisch dat je jezelf niet hoeft te bekommeren om de reputatie? Integendeel, want de reputatie biedt onderscheid in een wereld waarin bedrijven, producten en diensten steeds meer op elkaar lijken. Bovendien biedt een sterke reputatie ook bescherming bij reputatieturbulentie, veroorzaakt door issues en crises. Kortom, het is reputatievet voor roerige tijden.
Neem reputatiemanagement dus serieus en beschouw het als jouw persoonlijke- of zakelijke levensverzekering. Werk actief aan het bouwen van reputatievet en investeer in de bescherming tegen reputatieturbulentie. Dit boek biedt je daarvoor 46 praktische lessen, waar je direct mee aan de slag kunt. Doe er je voordeel mee en beschouw het als jouw persoonlijke reputatieadviseur. Maar realiseer je wel dat reputatie niet maakbaar is en uiteindelijk alles draait om het DOEN!
reputatiemanagement communicatie crisis stakeholders corporate identity crisiscommunicatie transparantie leiderschap social media responsiveness integriteit merkwaarden webcare crisismanagement omgevingssensitiviteit organisatiecultuur crisisteam medewerkers governance innovatie online reputatie burgerschap crisisprotocol content marketing social CEO CEO-activisme verantwoordelijkheid excuses empathie reputatievet worst case-scenario risicobeheer mandaat golden hour stakeholdermanagement leren van fouten engagement purpose daden niet woorden reputatiemeting
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books