
Lees verder
dr Jean-Pierre Thomassen ondersteunt sinds 1993 directies bij de omslag naar een waarde-, klant- en servicegerichte focus. Hij heeft sinds zijn eerste boek over klanttevredenheid in 1997, inmiddels 17 boeken geschreven over klantgerelateerde themas. Daarnaast is hij werkzaam als B2B-marketing docent voor de Rijksuniversiteit Groningen.
Meer over Jean-Pierre Thomassen'De Customer Delight Strategie' is een boek voor lijnmanagers, marketeers, kwaliteitsmanagers en studenten die willen excelleren in klantgerichtheid. Zowel in het bedrijfsleven, de zorg als de overheid. Aan de hand van praktijkervaringen van meer dan 40 binnen- en buitenlandse organisaties en vele onderzoeken beschrijft Jean-Pierre Thomassen de wijze waarop organisaties werken aan Customer Delight; de overtreffende trap in klanttevredenheid waarbij klanten uiterst tevreden en enthousiast over een organisatie zijn. Het zijn klanten voor het leven die als echte ambassadeurs en promoters fungeren.
In het boek beschrijft de auteur twee basisstrategieën om Customer Delight te realiseren: 'het overtreffen of zelfs overstijgen van de verwachtingen van klanten' en 'warmte en egostreling'. De succesvolste organisaties zetten niet de processen, ICT en productiviteitsdoelstellingen centraal bij hun bedrijfsvoering maar de gewenste ervaring en beleving van de klant. Zij werken niet met processen maar met klantreizen.
Dit boek zal u prikkelen om op een heel andere manier naar uw organisatie, klantgerichtheid, klanten en klanttevredenheid te kijken. 'Tevreden' en 'goede service' zijn niet meer goed genoeg in dit tijdsgewricht. Succesvolle organisaties streven naar een excellente klantgerichtheid en naar Customer Delight.
klantgerichtheid customer delight klanttevredenheid marketing klantloyaliteit klantervaring net promoter score klantambassadeurs mond-tot-mondreclame emotionele marketing klantbehoud aanbevelingsmarketing emotionele klantbinding klantwaarde klantfeedback social media klantbeleving verwachtingsmanagement servicemanagement service-excellentie klantgedrag reputatiemanagement online reviews klantgerichte cultuur strategie klantrelaties medewerkersbetrokkenheid organisatiecultuur servicerecovery concurrentievoordeel customer journey omzetgroei klantreizen klachtafhandeling klantinzicht klantonderzoek klantcommunicatie prijsperceptie innovatie servicedesign marktaandeel verandering co-creatie human resource management leiderschap merkbeleving transparantie gezondheidszorg overheidsorganisaties besluitvorming