OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    2669871

    Rubriek

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    41 resultaten
    column
    Marketing
    26 januari 2018
    Rob Beltman
    2-4 minuten leestijd
    Marketing in het jaar 2020. Het leek ooit zo ver weg, maar ondertussen is 2018 alweer lekker op stoom en staan we voor je het weet op de drempel van dat magische jaar.
    preview
    Marketing
    21 november 2016
    Rob Beltman
    3-4 minuten leestijd
    Welke competenties vraagt het van marketeers om te winnen in de marktomstandigheden van morgen en op welke manier kun je die competenties zo organiseren, dat ze het best tot hun recht komen? Dat vroeg Rob Beltman zich af in zijn boek De marketingorganisatie van de toekomst. Een preview.
    column
    24 september 2013
    Rob Beltman
    3-4 minuten leestijd
    De eerste optimisten kijken al weer naar boven, nu een half procentje groei voor 2014 in het vooruitzicht is gesteld. Het zou weer mogelijk moeten zijn als het vertrouwen van Nederlandse consumenten in de waarde van hun huis en de zekerheid over hun spaargeld toe gaat nemen. Toch denk ik dat we de komende jaren nog vooral waardevernietiging zullen zien.
    column
    26 augustus 2013
    Rob Beltman
    2-3 minuten leestijd
    De relatie met de klant verandert, en dat eigenlijk continu. Was de klant vroeger een afhankelijke afnemer of kritische consument, vanaf eind jaren negentig praten we echt van ‘koning klant’.
    column
    25 juni 2013
    Rob Beltman
    2-3 minuten leestijd
    ‘Soberheid is onderdeel van de nieuwe mentaliteit’ kopte Motivaction onlangs. Uit hun Mentality onderzoek blijkt dat steeds meer mensen accepteren dat het ook wel een beetje minder mag. Ze gaan bewuster om met hun centjes, kopen minder en minder dure dingen en hergebruiken oude spulletjes.
    column
    19 december 2012
    Rob Beltman
    2-3 minuten leestijd
    Waar zit die koopknop toch in het hoofd van mijn klant? En hoe druk ik daar zo hard en zo vaak mogelijk op? Dat schijnt een vraag te zijn waar veel marketeers mee worstelen. Laatst was ik weer op zo’n congres met visionaire neuro-guru’s. En dan bedoel ik met ‘neuro’ niet de (ver)kenners van de financiële toekomst van Noordelijke Eurolanden, maar de heren breinpeuteraars die de commerciële exploitatie van neurosciences voorstaan. Nou ja, in de ogen van deze Neuro’s zal ik ook wel een Zeuro zijn...ik vind het niks.
    recensie
    Strategisch management
    15 oktober 2012
    Rob Beltman
    3-4 minuten leestijd
    Het is zonneklaar dat bedrijven worstelen met het geven van een goed plek aan de klant. Aan de ene kant is deze steeds mondiger en kritischer, en aan de andere kant is hij steeds ‘socialer’ en geneigd tot participeren en cocreëren. Succesvol innoveren is ook geen sinecure, zo blijkt uit de lage succesratio’s die stelselmatig gerapporteerd worden. Sjors van Leeuwen combineert deze beide gegevens tot een managementboek dat u helpt klantgestuurd te innoveren: Klant in de driver’s seat.
    column
    29 september 2011
    Rob Beltman
    2-3 minuten leestijd
    Heeft u het een beetje gevolgd, die oorlog tussen de mobieltjes- en tabletfabrikanten? Mij heeft het bijzonder verwonderd.
    column
    30 augustus 2011
    Rob Beltman
    2-3 minuten leestijd
    Massamarketing is passé. Het is economisch onaantrekkelijk en sociaal minder geaccepteerd om grote groepen klanten met een eenvormige boodschap te bestoken in de hoop dat die roep om aandacht voldoende relevant en interessant wordt gevonden om een klein beetje breinpositie te winnen. Dat was toch de dominante boodschap rond de eeuwwisseling, toen we massamarketing ten grave hebben gedragen.
    column
    12 juli 2011
    Rob Beltman
    2-3 minuten leestijd
    De IPO’s van social media bedrijven maken de tongen los. Is er sprake van een nieuwe bubble? Gaan beleggers straks weer nat als ze bereid zijn zo’n 500 keer de winst te betalen voor een aandeel LinkedIn?
    column
    23 april 2011
    Rob Beltman
    2-3 minuten leestijd
    Het is bijna een oudevrouwenwijsheid dat medewerker- en klanttevredenheid hand in hand gaan. Een medewerker die enthousiast is over het bedrijf waarvoor hij werkt en gemotiveerd omgaat met de middelen die hem of haar ter beschikking staan, is productiever en klantgerichter. 
    column
    4 april 2011
    Rob Beltman
    2-3 minuten leestijd
    Wat een mooi moment is de verhuizing toch. Een moment waarop je je echte vrienden leert kennen, zeggen ze wel. Om te beginnen is het een mooie manier om al die mensen die je via jouw Hyves, Facebook of Twitter hebt leren kennen, ook echt te leren kennen. Wel eens geprobeerd om dat gewoon helemaal ‘social style’ te regelen? En hoeveel staan er dan op de stoep om te helpen?
    column
    28 december 2010
    Rob Beltman
    2-3 minuten leestijd
    Het klinkt vreemd in deze tijden, maar het World Wide Web wordt steeds minder belangrijk. Het Internet an sich als infrastructuur wordt wel meer gebruikt dan ooit tevoren, maar het is opvallend te zien dat het open surfen over het web stagneert en dat de groei in gebruik van het internet als informatie en communicatiekanaal met name zit binnen de afgeschermde omgeving van zogeheten ‘apps’.
    column
    18 juni 2010
    Rob Beltman
    2-3 minuten leestijd
    Jaren geleden vroeg een econoom mij wat de wetenschappelijke basis onder dat belachelijke marketingvak was. Welke fundamentele wetmatigheden vormen nu eigenlijk de stabiele basis waarop dit wonderlijke vakgebied gestoeld is? Ik vraag het me ondertussen steeds vaker af.
    column
    1 mei 2010
    Rob Beltman
    2-3 minuten leestijd
    Waarom is een sportschoen ineens drie keer zoveel waard als er een ‘swoosh’ of drie strepen op staan? Waarom betalen we met liefde meer voor een auto als er een schuine ‘L’ op staat in plaats van het merkteken van het geplaagde Toyota?
    column
    1 maart 2010
    Rob Beltman
    2-3 minuten leestijd
    De crisis in de financiële wereld heeft diepe sporen nagelaten in onze economische structuur. Sporen die ons volgens McKinsey in ieder geval nog zes jaar zullen achtervolgen.
    column
    1 januari 2010
    Rob Beltman
    2-3 minuten leestijd
    Vrees niet…dit wordt geen serie slechte grappen over Jim Henson’s aaibare amfibie. Ook niet over Leen Zevenbergs nieuwste boek dat ons meer creativiteit in ondernemerschap wil bijbrengen. Of misschien toch wel een beetje.
    column
    1 november 2009
    Rob Beltman
    2-3 minuten leestijd
    Voelt u zich al klant bij uw huisarts? Ik wel! Tenminste, soms... Ik werd me laatst plots bewust van de grote omslag die de laatste jaren heeft plaatsgevonden in zorgland.
    column
    1 september 2009
    Rob Beltman
    2-3 minuten leestijd
    Vlak voor de zomer ontdekte AH dat haar klanten via meer kanalen op de hoogte worden gebracht van haar acties dan alleen via de folder en het praatje bij de koffiecorner. Doordat hun laagste prijsgarantie op het web was gekraakt, kon iedereen met één muisklik achterhalen waar het bier goedkoper was, om daarna gratis bij AH een krat en de appeltaart op te halen.
    recensie
    Marketing
    30 juli 2009
    Rob Beltman
    Het meest recente boek van Kotler, dat hij schreef samen met John Caslione, is werkelijk vers van de pers en vol op de actualiteit. 'Chaotics' is één van de eerste boeken waarin het Madoff- schandaal bijvoorbeeld al voorkomt en het bevat veel nieuwsfeiten aangaande de wereldwijde reddingsplannen voor banken en de automobielindustrie. Het geeft daarmee aan hoe belangrijk het in turbulente tijden is om dicht op de ontwikkelingen te zitten en deze snel te vertalen naar iets concreets. Want daar gaat het boek over: management in tijden waarin veranderingen niet geleidelijk gaan en jaren in beslag nemen, maar waarin het nieuws van vandaag direct invloed heeft op uw strategie voor morgen.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden